اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خیریه شبانه‌روزی حضرت فاطمه (س) بم پیشتاز در خدمت

فارس از پیشتازی مرکز خیریه شبانه‌روزی حضرت فاطمه (س) شهرستان بم در خدمت‌رسانی به مددجویان زیر پوشش گزارش می‌دهد.

خیریه شبانه‌روزی حضرت فاطمه (س) بم پیشتاز در خدمت

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، مرکز خیریه شبانه‌روزی حضرت فاطمه (س) شهرستان بم در خدمت‌رسانی به مددجویان زیر پوشش پیشتاز است.

مریم فغفوری امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: این مرکز از سال 70 در شهرستان بم راه‌اندازی شد و هیئت مدیره زیر نظر فرمانداری تشکیل شد و در ابتدای فعالیت، تعداد 25 فرزند زیر نظر مرکز بودند که با کمک‌های فرمانداری و خیران به آنان خدمات ارائه می‌شد.

وی با بیان اینکه مرکز بنیاد خیریه صنعتی در شهرستان بم موقوفاتی دارد، گفت: در سال 75 این مرکز تحویل کانون علی‌اکبر صنعتی کرمان شد و تعداد 45 نفر از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست مرکز در منزل مسکونی قدیمی تا سال 81 تحت حمایت این مرکز بودند.

مدیر مرکز شبانه‌روزی حضرت فاطمه (س) بم ادامه داد: در سال 81 یک خیر ایرانی مقیم استرالیا که برای بازدید از ارگ قدیم آمده بود با این مرکز آشنا شد و قول مساعدی به مبلغ 200 میلیون تومان برای ساختن ساختمان مرکز داد.

فغفوری تشریح کرد: با توجه به اینکه زمینی به متراژ یک هکتار توسط کانون صنعتی در اختیار مرکز قرار داده شد، ساختمانی به متراژ چهار هزار متر مربع در حال ساخت و ساز بود که در زلزله سال 82 دچار تخریب شد.

وی ادامه داد: در حادثه زلزله، تعداد 18 نفر از فرزندان و چهار نفر از کارکنان جان خود را از دست دادند و فرزندان به مدت دو سال در بنیاد خیریه صنعتی در کرمان مستقر و تحت حمایت آن کانون زندگی کردند.

فغفوری عنوان کرد: پس از این مدت، در شهریور سال 84 که ساختمان تکمیل شد، مجدداً فرزندان به بم بازگشتند و پس از آن تعداد فرزندان به 60 نفر رسید.

وی ادامه داد: از سال 84 تاکنون، تعداد 30 نفر از دختران زیرپوشش این مرکز ازدواج، 15 نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل و مشغول به کار و حدود 60 نفر نیز توسط بهزیستی و مؤسسه باز پیوند شده‌اند و اکنون 45 نفر فرزند در این مرکز زندگی می‌کنند.

مدیر مرکز شبانه‌روزی حضرت فاطمه (س) بم با بیان اینکه تعداد 18 نفر در این مرکز مشغول به کار هستند، گفت: 100 درصد بودجه و هزینه‌های فرزندان و کارکنان توسط مرکز حضرت فاطمه (س) و بنیاد خیریه مرحوم علی‌اکبر صنعتی تأمین می‌شود.

فغفوری تشریح کرد: در این مجموعه اقدامات زیاد فرهنگی، ورزشی، تفریحی، مذهبی و تربیتی و همچنین کلاس‌های فوق برنامه، آموزش قرآن، احکام، مسابقات ورزشی، برگزاری مراسم مذهبی و اردوهای تفریحی در زمستان و تابستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مرکز بعد از زلزله بم نخستین مرکزی بوده که مشغول به کار شد و یکی از موفق‌ترین خیریه‌هایی است که در سطح شهرستان بم مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول