اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام دهنوی در همایش آرامش بهاری:

همانقدر که همسرتان را دوست دارید ایمان دارید / بوسیدن فرزندان درجه بهشتی است

مولف کتاب گلبرگ زندگی گفت: اسلام می‌گوید هر چقدر همسرتان را دوست دارید، همان قدر ایمان دارید.

همانقدر که همسرتان را دوست دارید ایمان دارید / بوسیدن فرزندان درجه بهشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام حسین دهنوی صبح امروز در همایش آرامش بهاری در تکیه ابوالفضلی نیشابور اظهارداشت: امام حسین(ع) از مردی که زیر علمش سینه بزند و به خانواده خود توجه نکرده و حتی بد‌اخلاقی کند، راضی نیست.

وی بیان داشت: بوسیدن فرزندان موجب گرفتن درجه در بهشت می‌شود و خانواده‌‌ها از بوسیدن فرزندان خود در سنین نوجوانی و جوانی غفلت نکنند که بسیار مهم است.

دهنوی اظهار داشت: زنان باید به مردان اقتدار بدهند تا مردان محبت‌های خود را به زنان اهدا کنند تا بسیاری از مشکلات جامعه حل ‌شود.

دهنوی ادامه داد: روابط خانوادگی باید مدیریت شود و گرفتار افراط و تفریط نشویم.

وی خاطرنشان کرد: اقوام شوهر ارحام نیستند و ارحام متعلق به خویشاوندان نسبی است نه سببی و قطع ارتباط، قطع رحم به‌حساب نمی‌آید، ولی به‌هیچ‌وجه عدم ارتباط توصیه نمی‌شود.

مولف کتاب گلبرگ زندگی گفت: اسلام می‌گوید هر چقدر همسرتان را دوست دارید، همان قدر ایمان دارید و ازدواج دختر کوچک‌تر قبل از دختر بزرگ‌تر هیچ اشکالی ندارد، فقط از لحاظ عرفی مشکل دارد.

دهنوی ادامه داد: دختران از سن 12 تا 18 سالگی به‌دلیل نداشتن ثبات عاطفی، ازدواج نکنند.

کارشناس برنامه تلویزیونی گلبرگ تصریح کرد: همتایی اعتقادی یک اصل مهم در ازدواج است که باید به آن توجه جدی کرد، مانند اشتغال زنان که نیاز جامعه است اما زنان شاغل باید حق و حقوق مردان خود را رعایت کرده و حد و حریم محرم و نا‌محرم را در محیط کار خود و با همکاران خود داشته باشند.

دهنوی با بیان اینکه هر کاری شانی دارد، گفت: پسری که به دختری علاقه‌مند است، باید از طریق خانواده به خواستگاری وی برود و خواستگاری مستقیم  و بی‌واسطه پسر از دختر توهین به دختر است.

وی اضافه کرد: دختران مراقب باشند، 80 درصد پسرانی که خودشان خواستگاری می‌کنند و قول ازدواج می‌دهند، بیشترین سوء ‌‌استفاده از دختران را می‌کنند.

انتهای پیام/70005/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول