اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

کمپ‎های زائر نمی‎تواند جایگزین اسکان ارزان قیمت باشد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با وجود رشد 11 درصدی حضور زائران در مشهد در نوروز امسال، حضور زائران در کمپ‌های نوروزی شهرداری مشهد از رشد 261 درصدی برخوردار بود.

کمپ‎های زائر نمی‎تواند جایگزین اسکان ارزان قیمت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه غیور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کیفیت خدمات ارائه شده در کمپ‌های نوروزی بالا بود، اظهارداشت: افزایش سطح خدمات در این کمپ‌ها نظیر سرویس‌های بهداشتی، کارواش‌های صلواتی و سرویس‌های رایگان برای مراجعه به حرم مطهر در کنار حضور سازمان‎هایی نظیر آتش‌نشانی و هلال احمر از دیگر امکانات در نظر گرفته شده در این کمپ‌ها به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که کمپ‎های زائر نمی‎تواند جایگزین اسکان موقت و ارزان قیمت باشد، زیرا اینگونه مکان‎ها به عنوان اسکان‌های موقت شناخته شده و به لحاظ تامین امنیت و تغییرات جوی نمی‏‌تواند پاسخگویی مناسب برای زائران باشد.

غیور تنها راه حل در این زمینه را مربوط به اسکان‏‌های ارزان قیمت و دولتی خواند و تصریح کرد: افزایش سالانه زائر در مشهد نشان می‎دهد ایجاد زائرسرا‏های ارزان قیمت در مشهد امری ضروری است که باید به صورت جدی به آن توجه کرد.

وی مشهد را به لحاظ وجود بارگاه منور رضوی متمایز از سایر شهر دانست و خاطرنشان کرد: اینکه با تکیه بر کمپ‎ها از ایجاد اسکان‎های ارزان قیمت دور شویم نمی‎تواند جوابگوی نیاز واقعی زائران باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه سخنان خود ساخت اسکان‎های ارزان قیمت را تنها در حیطه وظایف شهرداری ندانست و عنوان کرد: این امر از طریق تعامل و تلاش مجموعه‎های مختلف امکانپذیر است.

وی ادامه داد: نقش دولت و تخصیص بودجه‎های عمرانی در این زمینه نقش بسزایی دارد به گونه‏‌ای که نمی‎توان تنها با تکیه بر هزینه‎های میان بخشی و کوچک اقدام به تخصیص فضاهایی برای زائران با درآمد کم نمود.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول