اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز 92 صورت گرفت

ارائه خدمات فرهنگی به 17 هزار زائر حرم رضوی

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: در ایام نوروز و دهه فاطمیه با اجرای ویژه برنامه فیض حضور، به 17 هزار و 123 زائر در قالب کاروان‌ها و اردوهای زیارتی رضوی خدمات مختلف فرهنگی، تبلیغی و مذهبی ارائه شده است.

ارائه خدمات فرهنگی به 17 هزار زائر حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام نوروز و دهه فاطمیه با اجرای ویژه برنامه فیض حضور، به 17 هزار و 123 زائر در قالب کاروان‌ها و اردوهای زیارتی رضوی خدمات مختلف فرهنگی، تبلیغی و مذهبی ارائه شده است.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی افزود: این تعداد در قالب 126 گروه و کاروان زیارتی در مقاطع سنی مختلف از ویژه برنامه‌های فیض حضور بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در نوروز 91 نیز، بیش از 15 هزار زائر در قالب 113 کاروان و اردوی زیارتی در ویژه برنامه فیض حضور شرکت کردند.

هاشمی با بیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی به اردوها و کاروان‌های زیارتی در حرم مطهر رضوی سابقه‌ای قریب به 10 سال دارد، خاطرنشان کرد: خدمات فرهنگی به اردوها و کاروان‌های زیارتی با محوریت رواق‌دارالهدایه، در پاسخ به نیاز گروه‌های مخاطب در حرم مطهر رضوی، ترویج فرهنگ و آداب صحیح زیارت و گسترش معارف اهل بیت(ع) در بین زائران حریم رضوی شکل گرفته است.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی یادآور شد: ویژه برنامه‌های فرهنگی از سوی بخش اردوهای زیارتی در ایام نورز، هر روز به مشتاقان کاروان‌های زیارتی خدمات ویژه ارائه شد.

وی تصریح کرد: برگزاری سخنرانی، مداحی، کارگاه‌های آداب زیارت، مناجات‌خوانی و قرائت زیارت از برنامه‌هایی است که به صورت زنده یا در قالب‌های صوتی و تصویری برای زائران گروهی بارگاه منور رضوی در ایام نوروز 92 اجرا شد.

وی، درباره نحوه پذیرش این کاروان‌ها گفت: پذیرش این گروه‌ها از طریق دریافت تقاضای خدمات فرهنگی آنها به صورت تلفنی، مکاتبه‌ای و حضوری انجام شده است.

هاشمی با بیان اینکه این خدمات به صورت شبانه‌روزی و متناسب با سطح تحصیلات، مقطع سنی و جنسیت گروه‌ها در رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی ارائه شده است، اظهار کرد: ارتقاء دیدگاه‌های معرفتی زائران در حرم مطهر رضوی، هدفی است که اداره پاسخگوی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی با ارائه خدمات فرهنگی به زائران گروهی و کاروان‌های زیارتی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به تمام زائران و کاروان‌های زیارتی که در این برنامه‌ها شرکت کردند، هدایای فرهنگی متناسب اهدا شد.

انتهای پیام/70006/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول