اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش سراسری رهروان یاس نبوی در ایلام برپا شد

با حضور بانوان سراسر استان همایش سراسری رهروان یاس نبوی در شهر صالح‌آباد ایلام برپا شد.

همایش سراسری رهروان یاس نبوی در ایلام برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شماری از بانوان استان ایلام با عزیمت به شهر صالح‌آباد در محل بقعه امامزاده علی صالح (ع) این مراسم معنوی و باشکوه را برپا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در حاشیه این آیین گفت: این اداره کل در عصر سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) همایش سراسری رهروان یاس نبوی را برپا کرده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این مراسم معنوی بعدازظهر سالروز شهادت در برخی از بقاع متبرکه استان ایلام نیز برپا می‌شود که مراسم اصلی با استفاده ظرفیت 20 دستگاه اتوبوس برای اعزام بانوان به امامزاده علی صالح (ع) محقق شده است.

این مسئول اضافه کرد: این مراسم نیز در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ، امامزاده سید سیف‌الدین و امامزاده سید محمد عابد در ملکشاهی برپا می‌شود.

کاروند گفت: همایش رهروان یاس نبوی که در اماکن یاد شده برپا می‌شود، مخصوص بانوان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی باید از سیره حضرت زهرا (س) الگوگیری کنند، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) دارای سیره علمی و عملی در همه بخش‌ها و ابعاد زندگی است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) درس عزت، کرامت، ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری را سرلوحه کار خود قرار داده بود و زنان جامعه اسلامی باید در این مسیر گام بردارند.

این مسئول اضافه کرد: این بانوی بزرگوار بعد از رحلت پدر بزرگوارش با درایت و با تحمل مصائب فراوان از آرمان‌های بلند دین اسلام دفاع کرد.

وی ادامه داد: افزون بر این، با تلاش خود سبب شد تا حریم ولایت از گزند دشمنان مصون بماند، منش و رفتار دخت نبی اکرم (ص) در زمان پربار آن حضرت به گونه‌ای بود که علاوه بر دوستان، دشمنان را به تحسین واداشت.

کاروند تصریح کرد: زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین راهنمای زندگی امروز بشریت است.

انتهای پیام/2246/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول