اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

برگزاری نخستین همایش ملی تفرجگاه‎ها، نظم و امنیت در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نخستین همایش ملی تفرجگاه‌ها، نظم و امنیت به میزبانی استان گلستان 27 فروردین ماه امسال برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش ملی تفرجگاه‎ها، نظم و امنیت در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: این همایش توسط دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان گلستان، با همکاری دانشگاه علوم انتظامی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، استانداری و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه پیام‎نور گرگان، دانشگاه گلستان، صدا و سیمای مرکز گلستان، همچنین بانک قوامین استان و شهرداری گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار خواهد شد.

وی محورهای این همایش را برشمرد و افزود: رابطه تفرجگاه‌ها و امنیت خارج تفرجگاهی شهری، امنیت منتهی به رفاه و آرامش، تعریف و بومی‌سازی آن، طراحی، تعمیر و مدیریت گنجایش صحیح برای پیشگیری از ناامنی، توسعه پایدار اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی و امنیت تفرجگاه‌ها از جمله محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: جایگاه نظم و امنیت تفرجگاه‌ها در اسناد بالادستی با رویکرد آینده‌پژوهی، زمینه دینی، مذهبی و اوقات فراغت و امنیت اجتماعی تفرج و تفرجگاه‌ها، روش‌های نوین مدیریت تفرجگاه‌ها و سامانه‌های پشتیبان تصمیم برای آن، سطوح کنترل و ساز و کارهای امنیت تفرجگاه‌ها و مدیریت خصوصی در آن، همچنین موانع عدم تحقق همکاری فرابخشی در امنیت تفرجگاه‌ها و امنیت مردم‌محور از دیگر محورهای این همایش است.

عباسی تهیه نقشه راه امنیت تفرجگاه‌ها و نقش فناوری اطلاعات (rs , gis) در آن، فرهنگ‌سازی تفرج، آسیب‌های متوجه تفرج‌گران و تفرجگاه‌ها و مدیریت آن، تبیین ویژگی‌ها، ماموریت‌ها و مدل تعاملی پلیس تفرجگاه و آثار آن بر امنیت تفرجگاه، کارکردهای زیستی، روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی تفرجگاه‌ها و نقش امنیت در آن، دیدگاه محلی، منطقه‌ای و ملی به تفرج و تفرجگاه‌ها و مدل‌های امن‌سازی محلی- منطقه‌ای، فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های تفرج و تفرجگاه‌ها در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی را از محورهای این همایش ملی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: از همه مولفان مقاله کامل و چکیده که مقاله آنها پذیرفته شده است و سایر علاقمندان دعوت به عمل می‌آید، در این همایش شرکت کنند.

وی عنوان کرد: در این همایش به شش مقاله شفاهی و چهار پوستر برتر جوایزی تقدیم خواهد شد و همچنین نمایشگاه عکس، صنایع‌دستی و رسوم محلی و تالیفات و تحقیقات تفرجی در کنار همایش برگزار می‌شود.

عباسی افزود: علاقمندان به شرکت در این همایش برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.ncros.ir مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این همایش ملی می‌تواند ضمن ایجاد زمینه‌های لازم برای گسترش و بسط امنیت در تفرجگاه‌های این استان، گردشگران داخلی و خارجی را بیش از پیش به گلستان فراخواند.

انتهای پیام/2307/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول