اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اردویی راهیان نور مازندران:

سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران

سرپرست سازمان اردویی راهیان نور مازندران از سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران واقع در شهرستان نکا خبر داد.

سرمایه‌گذاری 800 میلیون ریالی در مزار شهدای گمنام شرق مازندران

احمد زلیکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا بیان داشت: فضای ایجاد شده در مزار دو شهید گمنام نکا در حاشیه نکارود در واقع بعنوان فضای راهیان نور شهرستانی است که می‌تواند تداعی‌کننده منطقه جنگی در شلمچه و.. باشد.

وی با بیان اینکه دو شهید گمنام 19 و 24 ساله مدفون در این مکان نیز از اروندرود به این مکان آمده‌اند، خاطرنشان کرد: این مکان مقدس با ایجاد ماکت‌های مصنوعی از منطقه جنگی، جوانان را با فضای معنوی سفر معنوی راهیان نور آشنا می‌کند.

زلیکانی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در جوار شهدای گمنام نکا ابراز داشت: ما در قالب برنامه‌های گوناگون برنامه‌هایی تحت عناوین هفته بسیج، هفته دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر و یادواره شهدا، یاد و خاطره شهدای عزیزمان را گرامی می‌داریم و هر سال نیز به فضای فرهنگی آن نیز افزوده می‌شود تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را که هر روز و هر ساعت آن برایمان ارزش فرهنگی و دینی دارد بیشتر اشاعه دهیم.

این مسئول گفت: در سال گذشته حدود 80 میلیون تومان برای فضاسازی، تجهیزات و مسائل فرهنگی و... در این مکان هزینه شده است که همگی از کمک مردم بوده است و امسال نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی در دست اجرا داریم.

این راوی راهیان نور با بیان خاطره‌ای از شهدای گمنام گفت: رزمنده 15 ساله‌ای اهل کرمان بود که با دستکاری شناسنامه‌اش در سال 62 به جبهه رفت و در عملیات خیبر در جزیره مجنون در زمره شهدای گمنام قرار گرفت. در سال 90 تفحص از این منطقه انجام شد و این شهید در سال 91 به‌ عنوان شهید گمنام در علوم پزشکی کرمان به خاک سپرده شد.

وی اضافه کرد: این شهید مادر پیری داشت که فراوان برای او گریه می‌کرد و به دیار باقی شتافت. در آن عالم پسرش را دید که به او می‌گوید مادر چرا اینقدر بی‌تابی می‌کنی. من در همسایگی شما هستم بی‌تابی نکن (فاصله علوم پزشکی کرمان تا منزل شهید 300 کیلومتر بود). مادر شهید هم به خواب شوهرش آمد و گفت که پیگیری کن، پدر شهید از طریق بنیاد شهید پیگیری کرد و گروه پزشکی نیز تایید کرد که این شهید پسر خودشان است و اینگونه شهدا زنده‌اند و خود را به ما نشان می‌دهند.

زلیکانی اذعان داشت: همه ما باید بدانیم که شهدا زنده و دارای برکات هستند و در این رابطه تداوم‌بخشی حرکت‌های مختلف فرهنگی و یاد و نام شهدا از جمله وظایف مهم است.

انتهای پیام/86002/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول