اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه نکا:

حرکت در مسیر ولایت فقیه نجات‌بخش است

استاد حوزه علمیه شهرستان نکا گفت: حرکت در مسیر ولایت فقیه، نجات بخش جامعه در فتنه است.

حرکت در مسیر ولایت فقیه نجات‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام ناصر خلیلی استاد حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان نکا پیش از ظهر امروز در یادواره 17 شهید مسجد صاحب الزمان(عج) نکا افزود: باید مراقب فتنه باشیم، فتنه همواره بر پایه‌ها و ستون‌های خود حرکت می‌کند و ما نیز باید با سرعت بیشتر به سمت رهبری و ولی زمان خود حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: عقب ماندن از ولی زمان در واقع گرفتار شدن در دام بلا و گرفتاری‌هاست و باید مراقب حرکت خود باشیم و گوش به‌فرمان رهبری حرکت کنیم.

این استاد حوزه علمیه با گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: درس شهدا حرکت در مسیر فاطمه و ولایت‌مداری ایشان است و ولایت‌پذیر بودن از وظایف مهم ما در عصر و زمان فعلی جامعه است و باید حول محور ولایت باشیم تا به این مملکت آسیبی وارد نشود.

 خلیلی با بیان اینکه زهرا(س) در اطاعت‌پذیری از ولایت از شوهر خود دفاع نکرد بلکه از ولی زمان خود دفاع کرد، یادآور شد: او در دادخواهی از علی(ع) به عنوان ولی زمانش حرف از ولی و امامت زد و از ایشان دفاع کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه درک حقیقت فاطمه(س) برای ما میسر نیست و کسی نمی‌تواند حقیقت فاطمه(س) را بشناسد، افزود: فاطمه زهرا(س) تشبیه به لیلة القدر شده که قابل شناختن نیست و از شب قدر نیز بالاتر و برتر است.

وی با اشاره به برتری زهرای اطهر بر شب قدر خاطرنشان کرد: در شب قدر تنها یک قرآن مکتوب نازل شد در حالیکه فاطمه زهرا(س) خود دارای 11 قرآن ناطق است که همگی هدایت‌گر جامعه‌ هستند.

 خلیلی گفت: فاطمه(س) سیده زنان و بانوان بهشتی است و الگوپذیری از این بانوی دو عالم در تمام امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، زندگی و... از جمله وظایف مهمی است که مردان و زنان برای عاقبت به خیری باید رعایت کنند.

استاد حوزه علمیه نکا با تاکید بر افزایش بصیرت فاطمی در جامعه یادآور شد: هر چه بصیرت فاطمی ما در جامعه افزایش یابد به همان اندازه ولایت‌مداری ما افزون خواهد شد و خطا و اشتباه کمتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/86002/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول