اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان:

دسته‎های عزاداری «یاس کبود» در گلستان به حرکت درمی‎آید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دسته‎های عزاداری «یاس کبود» پس از تشییع پیکر پاک شهید گمنام در گلستان به حرکت درمی‎آید.

دسته‎های عزاداری «یاس کبود» در گلستان به حرکت درمی‎آید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: مراسم دسته‎روی ویژه سوگواره «یاس نبوی» فردا صبح از مقابل مسجد جامع گرگان به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان با حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم ولایتمدار برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه دیداری با آیت‎الله میبدی یکی از روحانیون برجسته استان در راستای شکوه هر چه بیشتر عزاداری فاطمیه انجام شده است، خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، شورای هیئت‎های مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، فرهنگ و ارشاد، نیروی ‎انتظامی، سپاه، صدا و سیما و سایر دستگاه‎های فرهنگی استان انجام شده است.

فرهنگ فاطمی باید در جامعه اسلامی رواج پیدا کند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) الگوی کامل زنان و مردان مسلمان است، ابراز داشت: در روایتی از امام حسن عسگری (ع) آمده که ما حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت فاطمه (س) حجت خدا بر ائمه‌ اطهار (ع) است که این نشان از شخصیت والای آن حضرت دارد.

سلیمانی‎فرد با تاکید بر اینکه ترویج و گسترش فرهنگ فاطمی باید در جامعه اسلامی رواج پیدا کند، متذکر شد: فاطمه (س) تنها الگویی مختص زنان نیست بلکه مردان نیز می‎توانند از رفتار و کردار این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

وی یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال‌جاری به «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری، چه حماسه‎ای بالاتر از اینکه ما ولایتمداری این بانوی والامقام را الگوی خویش قرار دهیم و چنانچه ایشان در دفاع از حریم ولایت، اطاعت‌پذیری را نشان دادند ما نیز تابع محض ولی امر خود باشیم.

هرکس در هر سنگری قرار دارد سرباز خوبی برای ولایت باشد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان اظهار داشت: هرکس در هر سنگری که قرار دارد باید از جان، قلم، قدم و بیان خود ایثار و از خودگذشتگی کند و از امیال نفسانی و مطامع شخصی در مسیر تعالی انقلاب فاصله بگیرد تا بتواند سرباز خوبی برای ولایت باشد.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول