اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شهرستان هیرمند خبر داد

صلح و سازش بین 2 طایفه هیرمندی بعد از 10 سال

دادستان شهرستان هیرمند گفت: دو طایفه ریگی و شهرکی پس از 10 سال اختلاف به صلح و سازش رسیدند.

صلح و سازش بین 2 طایفه هیرمندی بعد از 10 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، حسن عابدی ظهر امروز در مراسم صلح و سازش دو طایفه ریگی و شهرکی با حضور فرماندار، علمای شیعه و سنی، سران طوایف در مسجد اهل سنت شهر دوست‌محمد اظهار داشت: 10 سال پیش جوانی از طایفه ریگی توسط یکی از افراد طایفه شهرکی به قتل رسیده بود که با گذشت و جوانمردی طایفه ریگی امروز این دو طایفه صلح و سازش کرده و دوباره با یکدیگر عهد دوستی و اخوت بستند.

وی افزود: طی مدت 10 سال گذشته، تمام بزرگان طوایف، مسئولان قضایی و امنیتی و فرماندار تمام سعی و تلاش خود را برای صلح و سازش بین این دو طایفه انجام دادند که بالاخره امروز موفق به صلح و سازش بین این دو طایفه شدند و بزرگان طایفه ریگی بدون دریافت دیه، رضایت خود را از شخص قاتل اعلام کردند.

مولوی یارمحمد آزارنیا براهویی امام جمعه اهل سنت شهر دوست‌محمد هم در این مراسم با اشاره به آیات و روایاتی در ارتباط با ضرورت اخوت و برادری در بین مؤمنان گفت: قرآن همواره مسلمانان را به اخوت و برادری فراخوانده و از کینه و عداوت و دشمنی نهی کرده است.

انتهای پیام/75002/ع20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول