اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان سمنان خبر داد

ورود 97 هزار پرونده به دادگستری استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان، تعداد پرونده‏های وارد شده به سیستم قضایی را در سال گذشته قریب 97 هزار پرونده اعلام کرد.

ورود 97 هزار پرونده به دادگستری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، احمد سیاوش‏پور در نشست مسئولان عالی قضایی استان سمنان با ارائه گزارشی از توفیقات دستگاه قضایی، استان سمنان را استانی امن دانست و افزود: تعداد جرائم خشن در استان بسیار محدود بوده و برخی جرائم همچون مواد مخدر، سرقت‏های خرد و تصادفات جاده‏ای از لحاظ فراوانی وقوع جرم در استان اولویت دارند.

سیاوش‏پور تصریح کرد: دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی و دستگاه اجرایی استان با تعامل مناسب تمام تلاش خود را در جهت پیشگیری از وقوع جرائم به کار گرفته و حساسیت لازم نیز در این خصوص وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان، تعداد پرونده‏های وارد شده به سیستم قضایی را در سال گذشته نزدیک به 97 هزار پرونده اعلام کرد و گفت: با تلاش کارکنان قضایی و اداری موفق به رسیدگی به بیش از 100 هزار پرونده شده‏ایم که براین اساس بخشی از موجودی سال‏های گذشته نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سیاوش‏پور همچنین با اعلام کاهش موجودی شعب تجدیدنظر در استان سمنان گفت: این رقم از سه هزار پرونده به 270 پرونده کاهش یافته که در سایر حوزه‏های قضایی و شعب استان نیز با نظارت و پیگیری‏های مستمر، اطاله دادرسی به صورت ضابطه‏مندی کاهش یافته است.

مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری نیز در نشست مسئولان عالی قضایی استان سمنان در دادگستری کل این استان با اشاره به گزارش اعضای شورای قضایی استان سمنان در خصوص پیگیری ساخت و اتمام پروژه‏های ساختمان دادسرا و شوراهای حل اختلاف مهدیشهر، زندان دامغان و سمنان، سالن‏های تشریح در پزشکی قانونی شاهرود، دامغان و گرمسار و برخی موارد دیگر و طرح آن در جلسه هیئت دولت که امشب در استان سمنان برگزار خواهد شد، قول مساعد داد.

انتهای پیام/2249/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول