اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فارس خبر داد

27 اردیبهشت آخرین مهلت ثبت‌نام شرکت در مسابقه‌های ملی مهارت

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: چهاردهمین دوره مسابقه‌های ملی مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در 29 رشته تیمی و انفرادی در مهر ماه سال جاری در مرکز تربیت مربی کرج برگزار می‌شود.

27 اردیبهشت آخرین مهلت ثبت‌نام شرکت در مسابقه‌های ملی مهارت

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی مبرایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقه‌ها می‌توانند تا 27 اردیبهشت ماه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه و از طریق پرتال ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان این دوره از مسابقه‌ها به چهل و دومین دوره مسابقه ملی مهارت که در تیر ماه سال جاری در کشور آلمان صورت می‌گیرد، اعزام می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی، 10 تیم در سال گذشته به لندن اعزام و از این تعداد پنج تیم محروم شدند، افزود: از مقامات اجرایی کشور درخواست می‌شود از طریق دیپلماتیک نسبت به محرومیت نفرات اعزامی به مسابقه ملی و مهارت آلمان اقدام کنند.

مبرایی بیان داشت: در سال گذشته نیز یک نفر از استان فارس در رشته تاسیسات سرد کننده در کشور کانادا موفق به کسب مدال نقره این دوره از مسابقه‌ها شد.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فارس از ارائه خدمات آموزشی به 47 مرکز دولتی خبر داد و گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، دانشجویان، دانش‌آموزان و کارگران می‌توانند به صورت تیمی و انفرادی تا 11 اردیبهشت ماه سال جاری از مراکز آموزشی و امکانات و تجهیزات فنی و حرفه‌ای بازدید کنند.

وی گفت: در سال گذشته این مرکز با 10 میلیون و 189 هزار و 914 نفرساعت موفق به برگزاری 45 هزار و 102 دوره آموزشی شد، که از این تعداد 698 دوره در 41 هزار و 384 نفرساعت آموزش به نانوایان بوده است.

مبرایی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز 9 میلیون و 380 هزار نفر ساعت آموزش فنی و مهارتی به دانشجویان، دانش‌آموزان و کارگران داده شود، که از این تعداد 700 دوره آموزشی به نانوایان، 800 دوره طرح استاد شاگردی و 200 نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اذعان داشت: در سال جاری نیز با کمک سازمان جهاد کشاورزی، این استان آموزش پرورش مرغ محلی، زنبور عسل، زعفران‌کاری، کشت گندم و تولید کمپوست از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول