اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال

المپیاد علمی مجتمع‌های آموزشی آمل برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آمل گفت: المپیاد علمی اختصاصی مجتمع‌های آموزشی و پرورشی برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود.

المپیاد علمی مجتمع‌های آموزشی آمل برگزار می‌شود

اسدالله مهدوی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به رتبه نخست شهرستان آمل در مجموع سه دوره تحصیلی افزود: مرحله اول آزمون المپیاد علمی اسفند 91 در سطح مجتمع‌های آموزشی و پرورشی برگزار شد و 357 دانش‌آموز آملی جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آمل تصریح داشت: این رقابت به صورت تیمی برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: رقابت علمی سال جاری نسبت به سال گذشته از سطح بالاتری برخوردار است چرا که در سال گذشته هر مجتمع می‌توانست هر چند تعداد تیم را که می‌خواهد، شرکت دهد، اما در المپیاد علمی سال 92 از هر مجتمع یک تیم پسر و یک تیم دختر در هر دوره تحصیلی شرکت کرده‌اند.

مهدوی گفت: در رقابت سال 91 هر تیم پنج نفره بود اما در سال 92 هر تیم سه نفره است.

وی افزود: دانش‌آموزان آملی در 65 گروه دختر و 53 گروه پسر شرکت دارند که 150 نفر دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی و 147نفر دانش‌آموز پایه سوم راهنمایی و 60 نفر دانش‌آموز از پایه اول متوسطه هستند.

مهدوی بیان داشت: مرحله استانی المپیاد علمی اختصاصی مجتمع‌های آموزشی و پرورشی به صورت هم زمان در سطح استان در دو حوزه پسران و دختران برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری المپیاد علمی اختصاصی مجتمع‌های آموزشی و پرورشی گسترش عدالت آموزشی، افزایش رقابت علمی در بین دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم و ارتقای کیفیت و کمیت علمی و تخصصی در آموزش مدارس تابعه است.

انتهای‌ پیام/86011/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول