اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به نسبت کشوری در نوروز 92 اعلام شد

رشد 5 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف فرآورده‌های نفتی این استان به نسبت کشوری پنج درصد رشد داشته که این میزان نشان از رشد گردشگر در نوروز 92 به کهگیلویه و بویراحمد است.

رشد 5 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسدالله طاهری ظهر امروز در اولین نشست مطبوعاتی سال 92 در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: نوروز امسال از پر مصرف‌ترین تعطیلات در چند سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد میزان مصرف بنزین در نوروز 92 را 14 میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: میزان مصرف مشابه در سال گذشته بیش از 10 میلیون و 850 هزار لیتر بوده، که می‌توان رشد 28 درصدی مصرف را در سال 92 مشاهده کرد، این میزان مصرف در سطح استان سه برابر مصرف کشور است.

طاهری اذعان کرد: پرسنل اداری و خدمات‌رسان این شرکت از 26 اسفند 91 تا 16 فروردین سال جاری خدمات لازم را به مسافران و شهروندان ارائه دادند، از این رو از کلیه کارکنان و پرسنل خدمات‌رسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کمال تشکر را داریم.

رشد 11 درصدی مصرف نفت گاز در کهگیلویه و بویراحمد / رشد 14 درصد مصرف CNG در سال 92

این مسئول در ادامه میزان مصرف نفت گاز در سال جاری را پنج میلیون و 800 هزار لیتر عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و میزان رشد مصرف فرآورده‌های نفتی در سطح استان می‌توان افزایش رشد گردشگر به استان را داشت که میزان مصرف نفت گاز به نسبت مشابه سال قبل11 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مصرف CNG در نوروز 92 چهار میلیون و 972 متر مکعب بوده و در سال گذشته چهار میلیون و 359 هزار متر مکعب گزارش شده، که این میزان رشد 14 درصدی را نشان می‌دهد.

جهش 5 برابری مصرف فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت کشوری

طاهری ابراز داشت: مصرف فرآورده‌های نفتی در ایام نوروز با یک جهش بسیار خوب مواجه شده که محدوده مصرف سوخت در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت کشوری قریب به پنج برابر گزارش شده است.

وی مصرف بنزین در سال 91 را معادل 163 میلیون و 500 هزار لیتر بیان کرد و گفت: این میزان به نسبت مشابه سال قبل آن 156 میلیون بوده که رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد، همچنین مصرف نفت سفید در سال 91 نیز 41 میلیون و 950 هزار لیتر بوده که نسبت به سال 90 مصرف 48 میلیونی را داشته که با  کاهش 13 درصدی در مصرف روبرو شدیم.

این مسئول علت کاهش مصرف نفت سفید در سطح استان را بهره‌مندی روستاها از نعمت گاز عنوان کرد و گفت: مصرف گازوئیل در سال گذشته 132 میلیون 700 هزار لیتر بوده که به نسبت سال 90 نیز 146 لیتر گزارش شده که 10 درصد کاهش مصرف رشد در این استان وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: از علل مهم در کاهش مصرف همکاری و تعامل با ادارات ذی‌‌ربط و بازرسی‌های صورت گرفته از جمله کشاورزی، صنایع و معادن و فرمانداری‌ها بوده که در میزان مصرف منطقی‌تر عمل شده است.

انتهای پیام/82011/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول