اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

پل‌های روگذر 70 درصد مشکل ترافیکی را برطرف کرده است / میدان‌های اردبیل باید کوچک‌تر شود

رئیس کمیسیون خدمات و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: 70 تا 80 درصد ترافیک درون شهری اردبیل را پل‌های روگذر احداثی مهار کرده و نسبت به برطرف شدن آن کمک کرده است.

پل‌های روگذر 70 درصد مشکل ترافیکی را برطرف کرده است / میدان‌های اردبیل باید کوچک‌تر شود

محمد اصلانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پل‌های روگذری که در شش سال گذشته در دوران شورای سوم با نظر کمیسیون و بهره‌گیری از تجربیات اعضای شورای شهر احداث شده تجربه موفقی در کاهش بار ترافیکی شهر بود به طوری که بنده بعد از 15 سال مسئولیت پلیس راهور استان همیشه بر اجرای موفق این پروژه‌ها و پل‌های روگذر متعدد تاکید کرده و نظرات مشاوره‌ای در این زمینه ارائه کرده‌ام.

وی با مناسب ارزیابی کردن این پل‌ها در کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: آنهایی که از پل پیر‌عبدالملک انتقاد می‌کنند باید بدانند اگر این پل احداث نمی‌شد ترافیک بازار، میدان پیر‌عبدالملک و مسیرهای منتهی به آزادی و آبروان از شدت ترافیک قفل می‌شد و امکان تردد وجود نداشت.

پیشنهاد احداث زیر‌گذر در عالی‌قاپو و بازار را دادم

این عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: بنده در زمان اجرای پل‌های روگذر اردبیل در مسیر میدان عالی‌قاپو و چهار‌راه بازار پیشنهاد احداث پل‌های زیر‌گذر را دادم و حتی احداث آنها به تصویب شورای شهر اردبیل نیز رسید.

اصلانیان در خصوص اجرایی نشدن این پل‌های زیر‌گذر گفت: در میدان عالی‌قاپو به دلیل برخی ملاحظات میراث فرهنگی اجرای این پل به تاخیر افتاد و در چهار‌راه بازار نیز تصمیم‌گیری نهایی مبنی بر اجرای پل زیر‌گذر عملیاتی نشد.

وی عنوان کرد: همچنان نیز معتقدم اگر این زیر‌گذر‌ها اجرایی شود رینگ هسته مرکزی شهر در کاهش بار ترافیکی تکمیل خواهد شد.

عضو شورای حمل و نقل استان در ادامه سخنان خود بیان داشت: ما برای حل مشکل ترافیک در بخشی از ساعات روز در چهار‌راه امام و میدان شریعتی باید تدابیر ویژه‌ای را به کار گیریم که از آن جمله می‌توان به احداث پل روگذر نفر‌رو اشاره کرد که با مشارکت بخش خصوصی قرار است این پل به صورت برقی احداث شود.

اصلانیان افزود: با توجه به اینکه عبور و مرور عابران پیاده در چهار‌راه امام بر مشکلات ترافیکی می‌افزاید انتظار می‌رود با احداث پل روگذر نفر‌روی برقی بتوان 30 تا 40 درصد از مشکلات ترافیکی این محدوده را برطرف کرد.

وی ادامه داد: بعد از اجرای پل روگذر حافظ قرار است با همکاری بخش خصوصی و جلب رضایت مغازه‌های اطراف این خیابان پل مکانیزه در این منطقه احداث شود.

رئیس کمیسیون خدمات و حمل و نقل ترافیک شورای شهر اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به عریض و طویل بودن میدان‌های اردبیل و مشکلات ایجاد شده در حوزه ترافیکی تصریح کرد: ما باید در میدان شریعتی، توحید، بسیج و همچنین جانبازان با اصلاح میدان و کوچک کردن مسیر دور زدن آنها بخشی از مشکلات ترافیکی را برطرف کنیم تا خودروها بتوانند بهتر و روان‌تر دور زده و از توقف نابجا نیز پرهیز کنند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول