اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد

افتتاح بزرگ‌ترین تونل کشور در اردیبهشت ماه امسال

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: تونل ابا‌صالح‌المهدی (عج) به عنوان بزرگ‌ترین تونل کشور اردیبهشت ماه سال جاری در فارس افتتاح می‌شود.

افتتاح بزرگ‌ترین تونل کشور در اردیبهشت ماه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی استان فارس، هوشنگ عشایری اظهار داشت: ساخت این تونل در گردنه تیمارگون به پایان رسیده که با حذف این گردنه گام بزرگی برای ارتقای سطح رفاه اجتماعی مردم منطقه برداشته می‌شود.

وی به تشریح چگونگی پیشرفت فیزیکی این تونل پرداخت و گفت: عملیات لاینینگ این پروژه بیش از 98.5 درصد، آرماتوربندی 99.32 درصد، قالب‌بندی 96.35 درصد، بتن‌ریزی 99.27 درصد و عملیات روسازی کل پروژه 16.61 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در اردیبهشت ماه سال جاری شاهد بهره‌برداری از این تونل خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: با توجه به مرکزیت شهر اقلید و به تبع آن تمرکز نسبی امکانات و خدمات در این شهر نسبت به شهرهای مجاور آن، وجود گردنه تیمارگون به ویژه در ماه‌های برف‌گیر سال مشکلات عدیده‌ای از لحاظ دسترسی به امکانات خدماتی، بهداشتی، درمانی و آموزشی برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است.

عشایری با یادآوری این‌که با بهره‌برداری از این طرح، کاهش طول مسیر محور اقلید ـ یاسوج و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به‌دنبال دارد، خاطرنشان کرد: طول این تونل 2 هزار و 610 متر، عرض راه‌های طرفین تونل 11متر، عرض تونل هشت متر و دهانه‌های شمالی و جنوبی جاده ارتباطی طرفین تونل به ترتیب 977 و 620 متر است.

این مسئول متذکر شد: تونل ابا‌صالح‌المهدی (عج) علاوه بر دارا بودن موقعیت استراتژیک و نقش موثری که در رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه، کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و هم‌چنین افزایش رفاه مردم دارد، از نظر معماری نیز دارای شاخصه‌های منحصر به فردی است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول