اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

افتتاح 5 بیمارستان در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهره‌برداری پنج بیمارستان استان تا تابستان سال جاری خبر داد.

افتتاح 5 بیمارستان در گیلان

حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، اظهار کرد: امسال باید سالی برای توسعه رفاه و سلامت مردم باشد.

*فشار خون بالا بیماری خاموش است

وی بیماری فشار خون بالا را بیماری خاموش نامید و گفت: ممکن است انسان به فشار خون بالا مبتلا شود اما از بیماری خود آگاه نباشد.

این مسئول با اشاره به اینکه مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سال‌های اخیر به صورت قابل توجهی کاهش یافته است، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی از هر یک‌هزار کودک زیر پنج سال بیش از 100 نفر فوت می‌کردند که این آمار در سال گذشته به 14 کودک رسیده است.

وی میزان مرگ و میر مادران در زمان زایمان در کشورهای در حال توسعه را 80 مرگ در 100 هزار زایمان عنوان کرد و گفت: در گیلان این میزان حدود 12 مرگ در 100 هزار زایمان است.

*فعالیت 8 دانشکده علوم پزشکی در گیلان

بهبودی با بیان اینکه در سال 84 تنها چهار دانشکده پزشکی در گیلان مشغول فعالیت بودند، افزود: اکنون هشت دانشکده پزشکی در استان مشغول فعالیت هستند.

وی تعداد مقالات علمی چاپ شده در مجلات داخلی و خارجی توسط محققان گیلانی در سال 84 را تنها 54 مقاله عنوان کرد و گفت: در سال گذشته این تعداد به حدود 200 مقاله چاپ شده رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه شاخص‌های پیش‌بیمارستانی در سال جاری نسبت به سال 84 حدود صد درصد افزایش یافته است، یادآور شد: میانگین رسیدن آمبولانس‌های اورژانس به محل وقوع حادثه حدود 12 دقیقه کاهش یافته است.

وی موضوع اقتصاد درمان و سلامت را دارای ظرفیت بسیار خوبی برای درآمدزایی کشور دانست و متذکر شد: نیروی انسانی توانمند برای رسیدن به این هدف در کشور وجود دارد.

*بهره‌برداری پنج بیمارستان در گیلان

بهبودی درباره ساخت 13 بیمارستان دولتی و دو بیمارستان خصوصی در گیلان، اذعان کرد: از این تعداد تاکنون چهار بیمارستان افتتاح شده و پنج بیمارستان دیگر تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی از شرکت‌های بیمه خواست تا مطالبات بخش‌های درمانی را پرداخت کنند.

این مسئول با بیان اینکه امسال سند سایت دانشگاهی لاکان رشت نهایی می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نظر ملاک‌های وزارت بهداشت جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول