اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت خبر داد

راه‌اندازی اورژانس بیمارستان منوجان طی 2 ماه آینده

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: تلاش ما بر این است که طی دو ماه آینده بخش اورژانس بیمارستان منوجان راه‌اندازی و بخشی از نیاز مردم منطقه برطرف شود.

راه‌اندازی اورژانس بیمارستان منوجان طی 2 ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سیدفریدون افضلی ظهر امروز در حاشیه آیین تجلیل از پرستاران این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه فشار خون بالا یک بیماری مزمن است و علائم خاصی ندارد، آمار دقیقی در این زمینه در منطقه جنوب کرمان وجود ندارد و بیشتر بیماران شناسایی شده در این زمینه معمولا در مراجعه‌ای که برای بیماری‌های دیگر داشته‌اند، شناسایی شدند.

وی افزود: با توجه به شعار سال سازمان جهانی بهداشت برنامه‌هایی درباره فشارخون در هفته سلامت انجام می‌شود، اما به طور کلی بیشتر این اقدامات کوتاه مدت نیست، وزارت بهداشت و درمان برای تمام طول سال با تیم‌های غربالگری در تمام مراکز بهداشتی و یا به شکل سیار فشارخون مردم را کنترل می‌کنند تا برای درمان و یا پیشگیری اقدام شود.

افضلی تصریح کرد: هدف از شعار سازمان جهانی بهداشت بیشتر گسترش اقدامات پیشگیرانه در زمینه فشارخون بالا است تا هم اطلاع‌رسانی شود و هم به مردم یادآوری شود که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری اقدامات پیشگیرانه‌ای با رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن و استعمال نکردن مواد مخدر داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: شعار هفته سلامت در سال گذشته در زمینه سالمندی بود که در این راستا اقدامات خوب و قابل توجهی مانند سایر نقاط کشور در جنوب کرمان هم انجام شد و از طریق مراکز بهداشت سالمندان شناسایی و بیماران تحت درمان قرار گرفتند، همچنین اقدامات پشتیبانی و یادآوری برای جلوگیری از بیماری‌های دوران سالمندی انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه افتتاح بیمارستان شهرستان منوجان گفت: کارفرمای این طرح مسکن و شهرسازی است و این بیمارستان هنوز به دانشگاه علوم‌پزشکی تحویل داده نشده است.

افضلی اذعان داشت: مقداری از تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان خریداری شد، اما به دلیل کمبود اعتبارات و همچنین تحریم‌ها تهیه بسیاری از تجهیزات مورد نیاز زمان‌بر است، تلاش ما بر این است که طی دو ماه آینده بخش اورژانس این بیمارستان راه‌اندازی شود تا بخشی از نیاز مردم منطقه برطرف شود.

انتهای پیام/80002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول