اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

16 درصد مأموریت‌های اورژانس اصفهان مربوط به بیماران قلبی بوده است

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به تعداد هفت هزار و 76 مورد قلبی در اورژانس 115 شهرستان اصفهان در سال 91 گفت: در سال گذشته به یک هزار و 955 مورد بیمار با فشار خون بالا در اصفهان امداد رسانی شد.

16 درصد مأموریت‌های اورژانس اصفهان  مربوط به بیماران قلبی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان غفور راستین با اشاره به مأموریت‌های انجام شده در سال گذشته اظهار کرد: نیروهای فوریت‌های پزشکی در سال 91 به 138 هزار و 230 مورد مأموریت اورژانسی اعزام شدند که از این تعداد 91 هزار و 569  مورد مربوط به اورژانس‌های داخلی و حوادث بوده است.

وی افزود: در سال گذشته 16 درصد از موارد مأموریت‌های اورژانس استان مربوط به بیماران قلبی عروقی بود که این موارد شامل، امدادخواهی در زمینه درد قفسه سینه،سکته قلبی و افزایش فشارخون گزارش شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ضمن اشاره به تعداد هفت هزار و 76 مورد بیماری قلبی در اورژانس 115 شهرستان اصفهان گفت: گروه سنی 50 تا 60 سال  بیشترین گروه دریافت کننده خدمات فوریت‌های پزشکی قلبی عروقی در سال 91 بودند.

وی با تاکید بر شعار هفته سلامت امسال مبنی بر «فشار خون را جدی بگیریم» تاکید کرد: یک هزار و 955 مورد بیمار با فشار خون بالا در شهرستان اصفهان برای امدادخواهی مراجعه کردند که از این تعداد بیشترین بیماران مربوط به گروه زنان بوده است.

راستین ادامه داد: هرچند فشار خون به طور طبیعی بر اثر استرس و فعالیت‌های بدنی به صورت مقطعی بالا می‌رود اما فردی که دچار فشار خون بالاست به هنگام استراحت نیز فشار خونش بالاتر از حد طبیعی می‌شود.

وی اضافه کرد: به طور کلی دلایل اصلی بروز فشار خون بالا ناشناخته است و در 90 تا 95درصد موارد هیچ دلیل مشخصی برای بیماری پیدا نمی‌شود اما سن بالا، چاقی، سابقه خانوادگی، کم‌تحرکی، دیابت، رژیم‌های نادرست غذایی، مصرف زیاد غذاهای چرب و پرنمک از جمله عوامل مستعد کننده برای ابتلا به بیماری پرفشاری خون به شمار می‌روند.

انتهای پیام/63012/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول