اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

وحدت مسئولان بهترین پاسداشت روز جمهوری اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بهترین پاسداشت حماسه مردم در 12 فروردین 57 ایجاد و تقویت وحدت بین مسئولان است.

وحدت مسئولان بهترین پاسداشت روز جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ابراز داشت: پایه‌گذار اصلی انقلاب مردم بودند که با بیدارگری‌های امام و روحانیت به صحنه آمدند و زمینه‌ساز تحولی نوین در ایران بودند.

وی با بیان اینکه خواسته اصلی مردم حاکمیت دین در جامعه بود گفت: سال‌های سال بود که در کشور ایران، طاغوت حاکم بود و مردم خواستار اسلام و جمهوری اسلامی بودند به این معنا که اسلام بر همه ابعاد جامعه و تشکیلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاکم باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم می‌خواستند که اسلام منحصر به مسجد یا دعا و نماز نباشد بلکه همه ابعاد جامعه دینی باشد و با همین انگیزه بود که روز 12 فروردین پای صندوق‌های رای آمدند.

وی با اشاره به بحث مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: نظر امام خمینی(ره) این بود که در نظام جمهوری اسلامی مردم همانطور که انقلاب را به وجود آوردند باید ادامه‌دهنده این راه بوده و نظام را نگه دارند و این همان مردم‌سالاری در چارچوب حاکمیت ولایت فقیه است.

عبداللهی ادامه داد: در عین حال که مردم مسئولان و رهبری را انتخاب می‌کنند و حاکمیت مردم محقق می‌شود وقتی دین و ارزش‌های دینی هم در بدنه نظام وجود داشته باشد اینجاست که مردم‌سالاری دینی نمود عینی می‌یابد.

وی بهترین پاسداشت روز جمهوری اسلامی و حماسه مردم در سال 57 را توجه کردن مسئولان به مسئولیت‌های اصلی و تقویت وحدت دانست و تاکید کرد: مردم نقش بی‌نظیر و انکار ناشدنی در تداوم انقلاب اسلامی دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقتدار جامعه برابر تهاجمات خارجی، محکم کردن پایه‌های اقتصادی، سیاسی بر اساس ارزش‌های دینی و وحدت را از مواردی دانست که احساس رضایتمندی از نظام بین مردم را افزایش خواهد داد.

وی با تاکید بر تقویت وحدت بین مسئولان گفت: مسئولان باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشته و به وحدت بیشتر توجه کنند و بدانند وحدت در پرتو توجه بیشتر به هدایت‌ها و خطوطی به وجود می‌آید که رهبری بیان فرمودند.

انتهای پیام/78001/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول