اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل:

سلامت دانش‌آموزان پایه توسعه دانا محور را ارتقا می‌بخشد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حفظ سلامت و تندرستی دانش‌آموزان پایه اساسی و محکمی در ارتقای شاخص توسعه‌یافتگی و بهره‌گیری صحیح از منابع انسانی سالم و کارآمد است.

سلامت دانش‌آموزان پایه توسعه دانا محور را ارتقا می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا گلشن در مراسم گرامیداشت هفته سلامت در آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: مربیان و معلمان ما اعم از بهداشتی و تربیت بدنی سعی می‌کنند در مدارس در حد وسع و توان دانش‌آموزان و نسل آینده را با محوریت ورزش و حفظ تندرستی و سلامت آشنا کرده و از این طریق اسباب یک تحول همه‌جانبه را فراهم آورند.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع سلامت در مدرسه و توجه جدی به تغذیه مناسب دانش‌آموزان تصریح کرد:‌ در همین زمینه توزیع شیر رایگان، اجرای طرح آهن یاری در مدارس دخترانه، توجه به بهداشت دهان و دندان و همچنین تکمیل شناسنامه سلامت دانش‌آموزان و تزریق واکسن‌های به موقع از برنامه‌های شاخص و مؤثر در این زمینه است.

گلشن خاطرنشان کرد: قطعاً برنامه‌های ورزشی و تربیت بدنی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده و یک مکمل واقعی در بحث سلامت و تندرستی است.

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: اگر بتوان این مبانی را توسعه و ترویج داد رفتارها و مهارت‌ها و حتی نگرش‌ها با تغییراتی مواجه بوده و شاهد به نقطه تکامل رسیدن این مبانی اساسی و پیشگیرانه می‌باشیم.

وی در ادامه به موضوع سبک زندگی ایرانی و ضرورت معرفی زیرساخت‌ها و مباحث مربوط به این امر اشاره کرد و ادامه داد: در سبک زندگی ایرانی علاوه بر اخلاق و آداب درست اجتماعی باید به حوزه تغذیه سالم و همچنین تفریحات و پویایی بهتر توجه کرد تا سلامتی حفظ شده و زمینه‌های آن ارتقا یابد.

گلشن از مؤلفه‌های ارزشمند در موفقیت برنامه‌های سلامت را تقویت همکاری و مشارکت بین‌بخشی و نقش همبستگی و همگرایی تمام نهادهای متولی سلامت اعلام کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یادآور شد: در هفته سلامت معلمان و دانش‌آموزان در همایش پیاده‌روی با خانواده و تست فشار خون حضور می‌یابند تا بکوشند بخشی از سلامت جامعه به شیوه‌های درست و منطقی صیانت شده و از آن نگهداری صورت بگیرد.

وی یکی از بسترهای حفظ این سلامتی را گرایش به ورزش آن هم ورزش‌های سبک، کم‌خطر و دارای ارزش و جایگاه واقعی توصیف کرد و گفت: ورزش می‌تواند هم بیماری فشار خون و هم سایر گرفتاری‌ها، مشکلات و امراض را کاهش دهد.

معدوم‌سازی شش تن مواد غذایی فاسد در گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در گرامیداشت هفته بهداشت و سلامت شش تن انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته که در طرح نظارت نوروزی جمع‌آوری شده بود، معدوم‌سازی شد.

در این حرکت که به همت مأموران نظارتی و بازرسان انجام شده بود در جهت تأمین امنیت غذایی مردم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف جمع‌آوری و به صورت نمادین معدوم‌سازی شد.

انتهای پیام/62003/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول