اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سوادکوه:

یادواره‌های شهدا در سوادکوه فراگیر می‌شود

فرماندار سوادکوه گفت: یادواره‌های شهدا در سوادکوه فراگیر می‌شود.

یادواره‌های شهدا در سوادکوه فراگیر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، عزیر باقری فرماندار سوادکوه ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری دهمین یادواره شهدای منطقه کسلیان سوادکوه با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت را برای خود برجسته کردیم و برای برگزاری پرشکوه آن تلاش می‌کنیم، گفت: برنامه‌ریزی و حضور در یادواره‌های شهدا سوادکوه به صورت پررنگی برگزار می‌شود.

باقری با بیان اینکه عاشورا در یک روز اتفاق افتاد اما در تاریخ ماندگار شد، افزود: در جنگ‌های جهانی، میلیون‌ها نفر کشته شدند اما سخنی از آنان در میان نیست و نام امام حسین(ع) بر تارک تاریخ نقش بسته است.

وی با تاکید بر اینکه پهلوانان زیادی آمدند و رفتند امام علی(ع) ماندگار شده است، خاطرنشان کرد: راز ماندگاری امام علی(ع) وجود روح خدایی در وی بوده است.

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه حضرت زهرا با عنوان دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت معرفی شده است، برگزاری یادواره شهدای منطقه کسلیان را در روز شهادت حضرت زهرا از دلایل استقبال کم‌نظیر عمومی ذکر کرد.

در ادامه این جلسه مسئول ستاد دهمین یادواره شهدای کسلیان با اشاره به اینکه روستای اتو در دهستان کسلیان بخش مرکزی سوادکوه به عنوان میزبان دهمین یادواره شهدای کسلیان است، یادآور شد: این روستا پس از برگزاری یادواره شهدای منطقه در 9 روستای دیگر برای بار دوم میزبانی را پذیرفته است.

نصر الله بزرگی، یادواره شهدای کسلیان مازندران را از یادواره خاص شهرستان، استان و کشور توصیف کرد و گفت: این یادواره به نسبت جمعیت و حضور مردم از یادواره‌های بزرگ است.

مسئول ستاد دهمین یادواره شهدای کسلیان از سخنرانی آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مداحی حسین هوشیار و گروه بین‌المللی تواشیح اسوه با اجرای غلامرضا احمدی برای این یادواره خبر داد.

بزرگی از غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در عصر روز پنج‌شنبه، پیاده‌روی خانوادگی در صبح جمعه، برنامه‌های قرآنی و برگزاری شب خاطره‌گویی و مداحی در مسجد اتو و برگزاری یادواره 43 شهید منطقه کسلیان در روز یکشنبه 25 فروردین از ساعت 14 خبر داد.

وی برگزاری یادواره‌های شهداء را اقدامی زینب‌گونه برای ماندگاری راه و نام امام حسین(ع) و ارزش‌ها ذکر کرد و یادآور شد: برگزاری یادواره شهدا زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت است و تلاش برای کاهش هزینه‌های آن راز ماندگاری و تداوم موفق بزرگ‌ترین یادواره شهدا را فراهم کرده است.

به گزارش فارس، منطقه کسلیان سوادکوه دارای 43 شهید است و سالانه در روز شهادت حضرت زهرا(س)، یادواره شهدای این منطقه با حضور بیش از 6 هزار نفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86015/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول