اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

شهرداری بدهی استانداری به بنیاد مسکن را متقبل شده است

شهردار اردبیل گفت:‌ استانداری برای پرداخت مطالبه بنیاد مسکن از بابت اجرای پروژه شهرداری اردبیل ردیف خاص اعتباری ندارد و ما باید با گذشت سه سال رقم 900 میلیون تومان بدهی را پرداخت کنیم.

شهرداری بدهی استانداری به بنیاد مسکن را متقبل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای شهر اردبیل در بررسی موضوع پرداخت 900 میلیون تومان به بنیاد مسکن از بابت الباقی بدهی استانداری اظهار داشت: ما در نشستی که با استاندار اردبیل داشتیم توافق کردیم تا بدهی بنیاد مسکن را پرداخت کنیم تا مشکل حسابرسی که برای این نهاد به وجود آمده برطرف شود چرا که استانداری ردیف خاصی برای پرداخت دیون ندارد.

وی تصریح کرد: البته استانداری متعهد شده است در قبال پرداخت این بدهی از سوی شهرداری کمک لازم را از محل منابع مختلف انجام دهد و تاکنون نیز در این زمینه همراهی و همکاری شایسته صورت گرفته است.

شهردار اردبیل گفت: به طوری که استانداری در اجرای تقاطع غیر‌همسطح آقاباقر و تامین برخی از منابع اعتباری از محل ماده 5 کمک شایانی را به شهرداری انجام داده است.

بدری افزود: البته ما این اعتبار را به صورت نقدی پرداخت نمی‌کنیم بلکه در حساب‌مان می‌ماند تا با یک توافق مناسب با بنیاد مسکن این پرداخت صورت گیرد.

تعامل شهرداری با استانداری می‌تواند به تکمیل شدن بسیاری از پروژه‌ها کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در موافقت با این نامه شهرداری گفت:‌ بهتر است با تعامل شورا، شهرداری و استانداری در خصوص این نامه زمینه‌ای را فراهم کنیم تا دیگر پروژه‌های مشترک عملیاتی شود.

سالار شاکر تصریح کرد: بنده معتقدم باید سیستم شهرداری و شورا با استانداری همکاری کنند هر چند قبل از دوران اکبر نیکزاد این تعامل و همکاری کم‌رنگ بوده است که در این مقطع می‌توان آن را جبران کرد.

وی با بیان اینکه استانداری و راه و شهرسازی در احداث پل غیر‌همسطح بهار‌آباد توافق خوبی داشتند تا پروژه عملیاتی شود، افزود: اگر ما در این امر پا جلو ننهیم ممکن است برخی تعهدات دستگاه‌های دولتی نیز زیر سئوال برود.

جواد قرآن‌نویس دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز نهایت تعامل و همکاری شورا و شهرداری با استاندار فعلی و همچنین ضرورت تغییر کاربری و همچنین ضرورت توجه استاندار به تغییر کاربری‌ها و کمک به شهرداری‌ را یادآور شد و خاطرنشان کرد: زیر بار تعهد 900 میلیون تومانی رفتن مشکلی ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند به تقویت این ارتباط بیشتر کمک کند.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل به مشکل حقوقی این قرارداد اشاره کرد و گفت:‌ قانون اجازه نمی‌دهد شهرداری از بابت بدهی استانداری اعتباری را پرداخت کند.

علیرضا دباغ عبداللهی ادامه داد: آنهایی که زیر تعهدنامه همکاری شهرداری، بنیاد مسکن و استانداری را امضا کرده‌اند باید به تعهدات خود عمل کنند وگرنه شهرداری وظیفه پرداخت این حق و حقوق را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از بحث و بررسی‌های مختلف بالاخره اعضای شورای شهر اردبیل تصمیم گرفتند تا نامه را مسکوت بگذارند تا بعد از رایزنی با استاندار در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

انتهای پیام/62004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول