اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام فاطمیه

پیکر 4 شهید گمنام در مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران تشییع شد

همزمان با ایام فاطمیه، در میان استقبال با شکوه دانشگاهیان تبریز، پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران تشییع شد.

پیکر 4 شهید گمنام در مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تشییع پیکر این چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه تبریز از مقابل ساختمان دانشجویی به طرف مسجد دانشگاه انجام گرفت.

بر اساس این گزارش، در این آیین معنوی شرکت کنندگان با سردادن شعارهای همچون "شهیدان زنده‌اند"، "الله اکبر"، «لا اله الا اللّه »،  "این گل پرپر از کجا آمده" "حسین حسین شعار ماست "و "شهادت افتخار ماست" باردیگر پایبندی خود را به آرمان‌های انقلاب، امام راحل رهبری و شهدا اعلام کردند.

حجت الاسلام سعید طالبی‌نیا، مشاور و مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سخنران این آیین ضمن تشریح جایگاه والای شهدا گفت: شهدا زنده هستند و خداوند نیز بر این مسئله تاکید داشته و ما باید همیشه و در همه حال ادامه دهنده راه و آرمان‌های آنها باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید با شهدا در ارتباط باشیم، تصریح کرد: آنچه برای شهدا ارزشمند می‌باشد باید برای ما نیز ارزشمند باشد و به آن سمت حرکت کنیم.

حجت الاسلام طالبی‌نیا یاد آور شد: مهمترین درسی که شهدا به ما یاد دادند شجاعت، ولایت مداری و ولایت پذیری است که آنها همیشه در خط مقدم بودند.

این سه شهید گمنام پس از برگزاری مراسم عزاداری، مداحی و اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تبریز برای تشییع و خاکسپاری به مناطق دیگر استان انتقال یافتند.

خاطر نشان می‌شود، این چهار شهید گمنام جزو پیکرهای مطهر 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌باشند که قرار در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در نقاط مختلف استان آذربایجان‌شرقی( شهرستان شبستر، سه شهید، خمارلو، دو شهید، پادگان الزهرا (س)، دو شهید، دانشگاه صنعتی سهند تبریز، دو شهید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، دو شهید و پایگاه شهید فکوری، یک شهید) به خاک سپرده خواهند شد. 

انتهای پیام/60002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول