اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت:

39.8 دهم درصد بیماری‌های کشور قلب و عروقی است/نقش بیماری قلبی در ایجاد فقر

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 39.8 دهم درصد بیماری‌های کشور قلبی و عروقی است.

39.8 دهم درصد بیماری‌های کشور قلب و عروقی است/نقش بیماری قلبی در ایجاد فقر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دکتر طاهره سماوات در آیین افتتاحیه کلینیک دیابت یاسوج در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد رایج شدن مصرف سبزیجات را از عوامل مهم در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: با مصرف صحیح تغذیه می‌توان میزان بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش داد.

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت اظهار کرد: جهانی شدن باعث شده تا مواد شیرین، چرب و کنسروی وارد کشور شود و استفاده از آن‌ها نیز در بین خانواده‌ها رایج شده که موارد ذکر شده از علل افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی است.

سماوات تاکید کرد: با توجه به این‌که در گذشته مصرف غذاهای آماده در رژیم غذایی نبوده که امروزه با فرهنگ تکنولوژی وارد فرهنگ کشور شده، همچنین تفاوت در بازی کودکان، آپارتمان نشینی و ...باعث کم‌تحرکی و افزایش وزن شده که از معضلات مهم در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی مصرف دخانیات را باعث شیوع بیماری‌های مزمن از جمله فشار خون، دیابت، انواع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و بیان داشت: امروزه 24 درصد آقایان و 2 دهم درصد بانوان در جامعه دخانیات مصرف می‌کنند که میزان آمار مصرف زنان رو به افزایش است.

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت اولین علت مرگ ‌و میر در کشور را بیماری‌های قلبی و عروقی بیان کرد و گفت: این بیماری با 39.8 دهم درصد حدود یک سوم کل مرگ‌ و میرها را به خود اختصاص داده است.

سماوات تاکید کرد: امروزه کشورهای پیشرفته با برنامه‌ریزی اجرا شده بر سبک زندگی 50 درصد بیماری‌ها را کاهش داده‌اند از این رو اگر بر روی سبک زندگی در ایران کار نشود باید گفت بخش زیادی از بودجه کشور برای درمان این بیماری اختصاص می‌یابد.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مراقبت از بیماری‌های قلبی و عروقی هزینه‌بر است، گفت: اگر این بیماری‌ها از سبک زندگی کنترل نشود بسیاری از خانواده‌هایی که هزینه می‌کنند به زیر خط فقر می‌رسند.

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت فشار خون، کم‌تحرکی و مصرف دخانیات را از علل مهم در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و اذعان کرد: با کاهش چنین عواملی می‌توان تقریبا 80 درصد این بیماری‌ها  را کاهش داد.

انتهای پیام/82011/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول