اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاکید کرد

ضرورت هدایت سرمایه‌های راکد موجود در بازار سکه و ارز به سمت تولید

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت هدایت سرمایه‌های راکد موجود در بازار سکه و ارز به سمت تولید گفت: می‌توان صندوق‌هایی تخصصی برای مطالعه و تامین سرمایه‌های مربوط به طرح‌های میان مدت و بلند مدت تشکیل داد.

ضرورت هدایت سرمایه‌های راکد موجود در بازار سکه و ارز به سمت تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حسن نظری امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: این همایش تاثیر مستقیمی بر ایجاد شغل در قم داشته و ضروری است که با رویکرد بررسی کارآمدی نهادهای اقتصادی و جذب‌کننده سرمایه ادامه یابد.

وی افزود: نهادهایی که سرمایه‌های لازم را برای پیشرفت شهرها و کشور تامین می‌کنند گاهی از طریق سیستم بانکی این کار را انجام می‌دهند به این ترتیب که بانک‌ها وجوه در اختیار مردم را جمع‌آوری کرده و به طرح‌های عمرانی یا دیگر پروژه‌ها اختصاص می‌دهند.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سیستم اقتصادی ایران بر پایه بانک‌ها شکل گرفته است گفت: در مقابل برخی نهادها هستند که بر بازار مبتنی بوده و از این میان می‌توان به صندوق‌ها یا شرکت‌های مالی اعتباری تامین سرمایه اشاره کرد.

وی ادامه داد: در کنار نهادهای پایه بازار، برخی موسسات اعتبارسنجی هم بعضی زیرساخت‌ها را فراهم کرده و اطلاعات شفاف را در اختیار مردم قرار می‌دهند و به همین دلیل به راحتی می‌توانند تاثیر مستقیمی در تامین سرمایه داشته باشند.

نظری با اشاره به ماهیت سیستم بانکی عنوان داشت: بانک‌ها در بازار پولی فعال بوده و در واقع راهکارهای کوتاه مدت را بر می‌گزینند؛ یکی از دلایل گسترش بانک‌ها همین مسئله بوده و در واقع پایه بانکی در حال توسعه است.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات وجوهی را به عنوان پس‌انداز از افراد مطالبه می‌کنند زیرا ترجیح بانک‌ها سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت بوده و هیچ‌گاه سیستم بانکی مایل نیست در پروژه‌های میان‌مدت و بلند‌مدت وارد شود.

وی با تاکید بر تداوم تعریف و معرفی پروژه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صاحبان سرمایه گفت: شرط اساسی فرآیندی بودن این جریان، روان‌سازی و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران است.

نظری بیان داشت: باید دارای نهادهای تامین‌کننده سرمایه باشیم؛ می‌توان صندوق‌هایی تخصصی برای مطالعه و تامین سرمایه‌های مربوط به طرح‌های میان‌مدت و بلند‌مدت تشکیل داد.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سرمایه‌های مردمی در حال حاضر در مسائلی چون بازار طلا و ارز وارد شده است ابراز کرد: باید این وجوه راکد را به جریان‌های تولیدی و عمرانی تزریق کرد و از سرگردانی نجات داد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول