اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت‌ علمی دانشگاه ‌پزشکی کرمان:

فشارخون دوران بارداری قابل پیشگیری نیست

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان گفت: فشارخون دوران بارداری قابل پیشگیری و پیش‌بینی نیست و فقط با مراقبت‌ها می‌توان به‌زودی تشخیص و با اقدام به‌موقع جان مادر را نجات داد.

فشارخون دوران بارداری قابل پیشگیری نیست

فاطمه میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فشار خون دوران بارداری قابل پیشگیری و پیش‌بینی نیست و فقط با مراقبت‌های دوران بارداری می‌توان به‌زودی تشخیص و با اقدام به‌موقع جان مادر را نجات داد.

وی با بیان این‌که نمی‌توان دارویی را تجویز کرد که فرد در دوران بارداری دچار فشارخون نشود، افزود: زمانی که فشار خون بارداری در این دوران شدید است زمانی که ختم بارداری نشود، اوضاع بهتر نمی‌شود.

متخصص زنان و زایمان با اشاره به این‌که در ایران فشار خون یکی از عوامل مرگ و میر مادران به شمار می‌رود، ادامه داد: فشار خون در این دوران بر اساس این‌که کدام ارگان‌ها را درگیر می‌کند به فشار خون خفیف و شدید تقسیم‌بندی می‌شود.

وی گفت: فردی که قبل از بارداری دچار بیماری فشار خون است در این دوران نیز این وضعیت ادامه می‌یابد و باید قبل از بارداری از نظر سلامتی مورد معاینه قرار گیرد و افرادی که دچار فشار خون مزمن هستند، مصرف بعضی از داروهای این بیماری در دوران بارداری ممکن است که عوارضی ایجاد کند.

عضو هیئت ‌علمی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان تأکید کرد: بارداری در افرادی که فشار خون مزمن دارند باید بر اساس برنامه و نظر پزشک باشد تا به این افراد داروهای فشار خون با عوارض کمتر تجویز شود، فشار خون دوران بارداری طی چهار تا شش هفته بعد از زایمان رفع می‌شود و اگر ادامه یابد، فشار خون مزمن است.

میرزایی انجام تست فشار خون و انجام آزمایش‌هایی مانند تیروئید، دیابت و هپاتیت را برای همه زنانی که قصد باردار شدن دارند، ضروری دانست و گفت: ممکن است، بعضی از زنان با مصرف قرص‌های ضد بارداری فشار خون آ‌ن‌ها‌ افزایش پیدا می‌کند که پس از قطع این داروها این مشکل رفع می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که سلامت زن باردار تضمین‌کننده سلامت جنین و نوزاد است، خاطر نشان کرد: لازمه این‌که بارداری با موفقیت به پایان برسد، سلامت مادر است.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول