اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پزشک متخصص:

قطع ناگهانی داروهای فشار خون خطرناک است

یک پزشک فوق تخصص غدد با بیان اینکه قطع ناگهانی داروهای تجویزی از سوی پزشک ممکن است خطرات فراوانی را به دنبال داشته باشد گفت: قطع ناگهانی داروهای فشار خون ممکن است سکته مغزی بیمار را به دنبال داشته باشد.

قطع ناگهانی داروهای فشار خون خطرناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفته سلامت در قم، محمود پرهام ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به شعار این هفته مبنی بر اینکه «فشار خون را جدی بگیریم» اظهار کرد: میزان گسترش فشار خون در جامعه امروزی ما حدود 15 تا 20 درصد است که به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد علل فشار خون بالا ناشی از فاکتورهای گوناگون ژنتیک، ارث، استرس و اضطراب است تصریح کرد: به صورت عمده ابتلا به فشار خون دلیل خاصی ندارد ولی به مرور زمان ممکن است بر اثر افزایش سن، برخی افراد دچار فشار خون ‌شوند.

این پزشک متخصص علل فشار خون ثانویه را بیماری‌هایی مانند بیماری‌های کلیوی دانست و بیان داشت: گاهی اوقات بر اثر مشکلاتی که در بافت‌ها و عروق کلیوی به وجود می‌آید و یا اینکه عروق کلیه تنگ می‌شود بیمار به فشار خون مبتلا خواهد شد.

وی تصریح کرد: فشار خون ممکن است بر اثر برخی بیماری‌های غددی به وجود بیاید که در این راستا می‌توان به بیماری‌هایی مانند «کوشینگ» و توده‌هایی در کلیه، پرکاری پاراتیروئید و بعضی اختلالات آنزیمی اشاره کرد.

پرهام اذعان داشت: فشار خون دسته اول معمولا قابل رفع نیستند و تنها می‌توان با دارو و یا تغییر شیوه زندگی، ورزش و فعالیت بدنی و استفاده از بعضی خوراکی‌ها و غذاهای مفید آن را کنترل کرد.

پزشک فوق تخصص غدد بیان داشت: فشار خون دسته دوم به سهولت قابل درمان است چرا که با رفع مشکل داخلی که از عروق و کلیه‌ها ناشی می‌شود فشار خون نیز درمان خواهد شد.

وی با اشاره به تجویز دارو به بیماران فشار خون توسط پزشکان بیان داشت: با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، حال بیمار رو به بهبودی می‌رود که برخی افراد پس از کمی بهبودی داروهایشان را به صورت ناگهانی قطع می‌کنند و این مسئله موجب سکته مغزی می‌شود.

پرهام با تاکید بر اینکه فشار خون را نباید به صورت ناگهانی پایین آورد گفت: فشار خون باید به تدریج کنترل و سپس آرام آرام پایین آورده شود چرا که کاهش ناگهانی فشار خون ممکن است به کلیه‌ها آسیب جدی وارد کند.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول