اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

کاهش 40 درصدی پذیرش معلولیت در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان قم از کاهش 40 درصدی پذیرش معلولیت با توجه به فعالیت مراکز مشاوره در قم خبر داد.

کاهش 40 درصدی پذیرش معلولیت در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم حاجی‌مظفری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی با رویکرد اسلامی اظهار کرد: موضوع پیشگیری و مشاوره برای ما اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه بتوانیم در حوزه پیشگیری گام برداریم از بروز مشکلات و موانع جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان داشت: اداره ‌کل بهزیستی در زمینه توانمندبخشی سالمندان و خانواده خدماتی ارائه می‌کند ولی موضوع با اهمیت در این حوزه ارائه اقدام پیشگیرانه است به طوری که همه آحاد و اقشار مختلف زیر پوشش این اقدامات قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به فعالیت معاونت پیشگیری بهزیستی گفت: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی، مشاوره، آموزش قبل ازدواج و آموزش خانواده فعالیت‌ می‌کند.

حاجی‌مظفری خاطرنشان کرد: 16 پایگاه در مناطق حاشیه‌‌ای و آسیب‌خیز شهر مستقر است که در این پایگاه‌ها دو کارشناس حضور دارند و به ارائه آموزش‌های چهره به چهره می‌پردازند.

وی پیشگیری و درمان اعتیاد را از دیگر فعالیت‌های دفاتر بهزیستی ذکر کرد و افزود: اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و جوانان در زمینه اعتیاد سبب جلوگیری از گسترش این بلای خانمان‌سوز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: تجربه ثابت کرده موفقیت بالایی در بحث درمان اعتیاد وجود ندارد زیرا عوامل مختلفی برای برگشت به اعتیاد وجود دارد. توافقاتی با حوزه علمیه، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش صورت گرفته تا با همکاری آنها آگاهی‌های لازم درباره اعتیاد افزایش پیدا کند.

حاجی‌مظفری خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی بخش‌ها و روستاهای استان را زیر پوشش پیشگیری از اعتیاد قرار داده تا از شیوع اعتیاد در این مناطق جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به پیشگیری از بروز معلولیت‌ها گفت: معلولیت‌ها می‌تواند با ریشه‌های ژنتیکی و محیطی بروز کند که در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است. هفت مرکز مشاوره ژنتیک در استان وجود دارد که از این تعداد شش مرکز به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند.

حاجی‌‌مظفری ادامه داد: فعالیت این مراکز سبب شده طی سال 91 پذیرش بخش معلولیت 40 درصد کاهش پیدا کند. در شرایط کنونی استفاده از مشاوره و خدمات آن از ضرورت‌هاست بنابراین باید هر اندازه می‌توانیم با توجه به انکارناپذیری خدمات مشاوره درباره این موضوع اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم از رشد 60 درصدی ارائه خدمات مشاوره‌ای خبر داد و افزود: زیرساخت‌های خوبی فراهم شده تا با توجه به توسعه مشاوره از بروز اتفاقات تلخ جلوگیری کنیم. کسانی که موافقت اصولی برای تأسیس مرکز مشاوره را دریافت کرده‌اند در صورت راه‌اندازی این مرکز در مناطق محروم مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/78003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول