اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری بوشهر خبر داد

اجرای طرح تحویل حجمی آب به کشاورزان در منطقه آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از اجرای طرح تحویل حجمی آب به کشاورزان در منطقه آبپخش خبر داد.

اجرای طرح تحویل حجمی آب به کشاورزان در منطقه آبپخش

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: دفاع و صیانت از حقوق کشاورزان از ماموریت‌ها و مسائل مهمی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به آن توجه دارد و همواره پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده است.

وی افزود: برای آبیاری مطلوب و با کیفیت نخیلات و اراضی کشاورزی باید حجم ثابتی از آب را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون و زمان‌بندی شرکت فرآیند آبیاری را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: برداشت آب از طریق تانکر و تراکتور از کانال‌های آبیاری ممنوع است و تجاوز به حقوق کشاورزان محسوب می‌شود در صورت مشاهده، برخورد قاطع با این تخلف را شاهد خواهیم بود.

موسوی یادآور شد: برداشت غیرمجاز آب از کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری باعث کاهش حجم آب در شبکه‌های آبیاری می‌شود و در روند عادی فرآیند آبیاری ایجاد خلل می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته و بررسی‌هایی که داشته‌ایم، اجرای فرآیند آبیاری به ‌شیوه تحویل حجمی آب یکی از بهترین شیوه‌های آبیاری است و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح در منطقه آبپخش صورت گرفته و از کشاورزان انتظار داریم در این زمینه با ما همکاری داشته باشند.

موسوی اذعان داشت: در سال جاری از لحاظ آبی هیچ مشکلی نداریم و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با نظارت دقیق و مستمر کارشناسان و میرآب‌های شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و نمایندگان باغداران منطقه آبپخش شاهد توزیع و تحویل آب به کشاورزان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: در کانال‌های آبیاری شبکه آبپخش حجم آب به‌وسیله دستگاه‌های اندازه‌گیری مولینه و پارشال‌فلوم اندازه‌گیری می‌شود و این امر از اقدامات و مؤلفه‌های مهم و مؤثر در توزیع عادلانه آب است.

وی با بیان اینکه در آبیاری ارتفاع 20 سانتی‌متری بیشترین بهره‌وری را شاهد خواهیم بود، افزود: انتظار داریم کشاورزان به آبیاری نخیلات در ارتفاع 20 سانتی‌متری که بر اساس مطالعات صورت گرفته بهترین شیوه آبیاری است قانع باشند.

موسوی بیان داشت: در منطقه آبپخش یک میلیون و 50 هزار اصله نخل وجود دارد که از خدمات آبیاری بهره‌مندی می‌شوند و 7 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه آبپخش تحت کشت نخیلات قرار دارد.

انتهای پیام/2452/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول