اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تامین تسهیلات واحدهای تولیدی از صندوق توسعه ملی

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین تسهیلات ریالی واحدهای تولیدی از صندوق توسعه ملی خبر داد.

تامین تسهیلات واحدهای تولیدی از صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن رادمرد ظهر امروز در مراسم افتتاح خط تولید دان مرغ کارخانه دان قوی آبکنار در شهر صنعتی این شهر حمایت از تولید ملی و کمک به صنعت کشور را یکی از راهبردها و سیاست‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

وی با اشاره به 10 محور فعالیت وزارتخانه مذکور در سال 91، اظهار کرد: امسال راهکارهای سال گذشته در کشور دنبال می‌شود.

رادمرد بر تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی با کمک بانک مرکزی و بانک‌های عامل تامین می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارزآوری واحدهای تولیدی در کشور دنبال می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته بحث ارزی و ریالی مورد نیاز واحدهای تولیدی در کارگروه حمایت از تولید برای سال 92 پیش‌بینی شده است.

این مسئول تامین ارز و تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی را از جمله مواردی عنوان کرد که وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق کمیته اقتصادی دولت پیگیری می‌کند و یادآور شد: تسهیلات ریالی واحدهای تولیدی از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

*اشتغال‌زایی 550 نفر در کارخانه تولید دان قوی آبکنار

مدیرعامل شرکت سپیدماکیان نیز در مراسم مذکور به سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریالی برای راه‌اندازی خط تولید دان مرغ در کارخانه دان قوی آبکنار اشاره کرد و گفت: 28 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک کشاورزی به کارخانه مذکور پرداخت شده است.

مجتبی رسولی زیربنای کارخانه تولید دان قوی آبکنار را 4 هزار و 800 متر مربع عنوان کرد و افزود: پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی روز در راه‌اندازی خط تولید کارخانه مذکور به‌ کار گرفته شده است.

وی تولید روزانه کارخانه تولید دان قوی آبکنار را 500 تن اعلام کرد و یادآور شد: 20 هزار تن ذخیره مواد اولیه کارخانه است.

رسولی مواد اولیه کارخانه مذکور را گندم، ذرت و سویا اعلام کرد و گفت: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه از خارج از کشور تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپیدماکیان ظرفیت تولید مرغ زنده این شرکت را سالانه 30 هزار تن خواند و اضافه کرد: بیش از هزار و 200 نفر در بخش‌های مختلف شرکت مذکور اشتغال دارند.

وی راه‌اندازی خط تولید جدید کارخانه دان قوی آبکنار را سبب اشتغال‌زایی 50 نفر به طور مستقیم دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی خط تولید کارخانه مذکور برای 500 نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

انتهای پیام/84001/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول