اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و استانی

خادمان سفر ستاد تسهیلات نوروزی همدان تجلیل شدند

خادمان سفر ستاد تسهیلات نوروزی استان همدان با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل شدند.

خادمان سفر ستاد تسهیلات نوروزی همدان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با پایان یافتن سفرهای نوروزی و تلاش 20 روزه دست‌اندرکاران سفر در ستاد تسهیلات نوروزی استان و با حضور مسئولان کشور و نماینده سازمان میراث فرهنگی و مسئولان ارشد استانی از خادمان سفر و اعضای کارگروه گردشگری استان که در تعطیلات نوروز امسال خدمات‌رسانی مطلوبی به مسافران داشته‌اند، تجلیل شدند.

در این مراسم که به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان و در سالن تشریفات هتل بین‌المللی باباطاهر همدان برگزار شد، آتوسا مؤمنی مدیر کل دفتر ثبت، حفظ و احیای آثار تاریخی، طبیعی و معنوی سازمان میراث فرهنگی کشور، علی‌محمد آزاد استاندار، علیرضا قاسمی‌فرزاد معاون سیاسی استاندار، مهدی معصوم‌بیگی فرمانده انتظامی استان، فرمانداران 9 شهرستان تابعه استان، علیرضا ایزدی مدیرکل و معاونین و رؤسای اداره‌های شهرستان‌های میراث فرهنگی استان، موزه‌داران، راهنمایان گردشگری، کارکنان اداره‌های تابعه اداره میراث و اعضای کارگروه گردشگری استان و ... حضور داشتند.

در ابتدای این آیین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان که به عنوان دبیر ستاد تسهیلات نوروزی فعالیت مطلوبی در تعطیلات عید امسال داشت با ارائه گزارشی کوتاه پیام ملک‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث که برای تقدیر و تشکر از اعضای کارگروه گردشگری استان داده شده بود را قرائت کرد.

در ادامه مدیرکل دفتر ثبت، حفظ و احیای آثار تاریخی، طبیعی و معنوی سازمان میراث کشور به نمایندگی  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سخنانی ضمن تشکر و تقدیر از فعالیت چشم‌گیر اعضای ستاد تسهیلات نوروزی همدان و کسب رضایتمندی مسافران در عید امسال اظهار داشت: همدان که پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین نام گرفته به عنوان سرزمین دارای ریشه‌های هخامنشی و پارسی از دوردست‌ها دارای رازها، سنت‌ها و فرهنگ‌های کهن بوده و آن‌ها را در خود جا داده است.

آتوسا مؤمنی افزود: همدان برای هر ایرانی وطن‌پرست با ارزش و قابل احترام است و سبقه تاریخی این سرزمین باعث شده تا وجد ملی را در این خطه حفظ و به ارمغان آورد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد قابل توجه و منحصر به فرد آثار تاریخی، فرهنگی و معنوی در فهرست ملی کشور از استان همدان ادامه داد: استان همدان  در حال حاضر با دارا بودن بیش از یک‌هزار و 750 اثر تاریخی، فرهنگی و معنوی و همچنین 950 اثر ثبتی در فهرست ملی کشور در زمره 10 استان برجسته کشور در این زمینه محسوب می‌شود که از این بعد مورد توجه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

مدیرکل دفتر ثبت، حفظ و احیای آثار تاریخی، طبیعی و معنوی سازمان میراث کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان همدان به گونه‌ای است که در حوزه گردشگری نیز صاحب امتیاز شده، قابلیت معرفی در حوزه جهانی را نیز دارد و دو شهر زیرزمینی و دستکندهای ارزانفود و سامن، گنبد علویان، کتیبه‌های گنجنامه و ارگ نوشیجان امروز قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی را دارد که مقدمات کار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ثبت یک اثر از جاذبه‌های بسیار زیاد و مهم استان در آثار جهانی باعث توجه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین خواهد شد، عنوان کرد: استان همدان در سال‌های اخیر در زمینه‌ جذب گردشگر و توریست اقدامات زیادی را انجام داده و حضور در جشنواره ملی عشایر و همچنین برگزاری موفق ششمین جشنواره زمستانی و انعکاس بسیار مطلوب اخبار این رویداد فرهنگی و ورزشی باعث شده تا همدان بیشتر مورد توجه مسافران قرار گیرد و در این راستا ثبت یکی از آثار فاخر استان در آثار جهانی روند ورود گردشگر را قطعاً چندین برابر خواهد کرد.

مؤمنی در ادامه با اشاره به فعالیت بسیار مطلوب مدیرکل میراث استان و همکارانش در ستاد تسهیلات نوروزی اظهار داشت: علیرضا ایزدی یکی از مدیران توانمند و تحصیلکرده سازمان میراث فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که بومی بودن و اصالت همدانی این مدیر قطعاً در پیشرفت صنعت گردشگری با کمک مسئولان ارشد استان تأثیر مثبتی خواهد داشت و خبرهای خوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور وی و همکارانش در آینده نزدیک خواهد رسید.

در ادامه این مراسم، استاندار همدان نیز با قدردانی و تشکر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی که در عید 92 با نظم و تدابیر خاصی به انجام امور محوله پرداختند و منجر به رضایت‌مندی بالای مسافران نوروزی شدند، اظهار داشت: ظرفیت‌های عظیم طبیعی، تاریخی و فرهنگی در سطح استان همدان است که به راحتی و با یک برنامه‌ریزی ستادی و منسجم می‌توان اوقات مسافران که همدان را برای سفر و تعطیلات خود انتخاب کردند با ارائه برنامه‌ها و پکیج‌های کارشناسی شده پیشنهاد داد.

علی‌محمد آزاد عنوان کرد: حضور بیش از سه میلیون گردشگر و مسافر در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده شناسایی قابلیت‌های استان در بحث گردشگری در بین مردم اقصی نقاط کشورمان و همچنین توریست‌های خارجی شده است و باید از این تعدد سفر و حضور این تعداد مسافر در سطح استان نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بودن همدان منحصر به شعار و اسم نیست و باید برای محقق شدن این اسم با ارزش تلاش بیشتری انجام شود، ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های جذب گردشگر و فراهم کردن شرایط مناسب برای سفر آسان، توسعه و تجهیز و تکمیل راه‌ها، خطوط ریلی و هوایی استان در توسعه گردشگری نقش بسزایی ایفا می‌کند و برای استانی با این سابقه تاریخی باید برنامه‌های بیشتری تدوین و اجرایی کرد.

به گفته رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هر گاه حرف از توسعه استان به میان می‌‌آید، گردشگری و صنایع دستی از مواردی است که باید بر روی آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد البته کارهایی انجام شده ولی نیازمند جدیت بیشتری است و ورود این تعداد گردشگر داخلی و خارجی را باید به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد تا با رضایتمندی بیشتر همدان را ترک کنند.

در پایان این مراسم از اعضای کارگروه گردشگری با اهدا لوح تقدیر و جوایز ارزنده از صنایع دستی استان تجلیل شد.

گفتنی است،‌ سرپرستان خبرگزاری‌ فارس همدان به همراه خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا و همچنین مدیران هفته‌نامه همدان سلام، روزنامه همدان‌پیام و روزنامه همشهری دفتر همدان به دلیل فعالیت چشم‌‎گیر در برگزاری و انعکاس اخبار در ششمین جشنواره زمستانی و همکاری ستاد تسهیلات نوروزی استان در عید 92 با اهدای جوایزی تقدیر و تجلیل شدند.

انتهای پیام/89020/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول