اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام فاطمیه صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه عکس «یاس نبوی» در آستان هلال بن علی(ع)

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل، از برپایی نمایشگاه عکس یاس نبوی در حرم مطهر هلال بن علی(ع) همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

برپایی نمایشگاه عکس «یاس نبوی» در آستان هلال بن علی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علیرضا محلوجی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه نمادهای تاریخ اسلام از جمله صحنه ماجرای غدیر خم، تقسیم بیت‌المال، جریان رحلت پیامبر اکرم(ص)، کوچه‌های بنی‌هاشم، قبرستان بقیع، بیت‌الاحزان منزل حضرت زهرا(س)، مسجدالنبی و باغ فدک در قالب 21 عکس برای بازدید علاقه‌مندان به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عاشورایی برگزار شدن عزاداری حضرت فاطمه(س) بیان داشت: بر این اساس برگزاری برنامه‌های ویژه‌ای در ایام فاطمیه مانند ایام محرم در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل تصریح کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به شبستان آیت‌الله عاملی در صحن شمالی حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) مراجعه کنند.

محلوجی در ادامه از برگزاری مسابقه کتابخوانی «پیام یاس نبوی» در حرم هلال بن علی(ع) نیز خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی «پیام یاس نبوی» برنامه‌ فرهنگی دیگری است که به مناسبت ایام فاطمیه در حرم هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این مسابقه را ترویج فرهنگ فاطمی و تبیین شخصیت والای این بانوی بزرگوار و همچنین تبیین و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: این مسابقه از متن کتاب پیام یاس نبوی شامل متن و ترجمه خطبه حضرت زهرا(س)، موقوفات آن حضرت و همچنین زندگی‌نامه حضرت فاطمه(س) منتشر شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، استخراج شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل افزود: کتابچه پیام یاس نبوی به ‌صورت رایگان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در حرم هلال بن علی(ع) توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر کتابچه‌ مذکور، فایل مسابقه به همراه کتابچه نیز در پایگاه اطلاع رسانی هلال به نشانی www.helal.ir برای شرکت علاقه‌مندان قابل دریافت است.

محلوجی با اشاره به امکان شرکت در مسابقه به دو شیوه مکتوب و پیامکی خاطرنشان کرد: در شیوه مکتوب، پاسخنامه‌ها باید به دفتر امور خادمان افتخاری آستان هلال بن علی(ع) تحویل داده شود و در شیوه پیامکی، علاقه‌مندان می‌توانند گزینه‌های صحیح را به ترتیب در قالب پیامک به شماره 10000114 ارسال کنند. 

به گفته وی، اولویت قرعه‌کشی در این مسابقه کتابخوانی با کسانی است که به صورت مکتوب در این رقابت فرهنگی شرکت می‌کنند.

محلوجی، آخرین مهلت ارسال پاسخنامه را 17 اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام و عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، 18 کمک هزینه سفر حج، 18 کمک هزینه سفر عتبات عالیات، 18 کمک هزینه سفر سوریه، 18 کمک هزینه سفر مشهد مقدس، 118 قلم هوشمند قرآنی و هزاران جایزه ارزشمند دیگر برای برندگان این مسابقه در نظر گرفته است.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/63009/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول