اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

همدان در اجرای برنامه‌های فرهنگی عملکرد مطلوبی داشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: استان همدان در سال گذشته برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی خوبی را به اجرا گذاشت.

همدان در اجرای برنامه‌های فرهنگی عملکرد مطلوبی داشت

خسرو بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برخی اتفاقات مهم در سال 91 اظهار کرد: برگزاری سه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، تئاتر کودک و نوجوان و شعر در سال 91 از برنامه‌های مهم اجرا شده به شمار می‌رود.

وی همراه کردن همه انجمن‌ها با ارشاد را از دیگر برنامه‌های مهم برشمرد و افزود: فعال کردن شورای فرهنگ عمومی از دیگر اتفاقات مهم سال گذشته بود، به طوری که در استان 70 جلسه برگزار شد که نشان‌دهنده این است که ائمه جماعات و فرمانداران نیز پای کار فرهنگی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: آغاز به کار نمایندگان مجلس و تغییر استاندار نیز از اتفاقات مهم استان بود که در سطح کلان مدیریت می‌تواند اثرهای فراوانی داشته باشند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس با ظرفیت بالا و استاندار با تجربه فراوان می‌توانند با تعاملی که خواهند داشت، برای رشد و توسعه استان گام‌های خوبی بردارند.

*پیش‌بینی مشارکت 75 درصدی مردم در انتخابات امسال

بیات در ادامه با اشاره به چگونگی میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اذعان کرد: با توجه به اینکه ما هم انتخابات ریاست جمهوری، هم شورا، در برخی شهرستان‌ها مجلس و در برخی استان‌ها، خبرگان را داریم، پیش‌بینی می‌شود که مشارکت بیش از 75 درصدی در انتخابات را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه سال 92 حضور و مشارکت در انتخابات همه‌جانبه است، ابراز داشت: امسال هر شهر، بخش و استانی به نوعی در انتخابات دخیل هستند که این ظرفیت بسیار بالایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: ما در انتخابات آینده حضور حداکثری با نشاط همراه با آگاهی را خواهیم داشت که این امر همراه با احساس وظیفه و شناخت وضعیت فعلی با شرایط کنونی می‌تواند از شعور بالای مردم نشأت بگیرد.

*فرهنگ غنی ایران اسلامی نقطه قوت سبک زندگی اسلامی

وی در خصوص نمره‌ای که می‌توان به سبک زندگی اسلامی مردم و مسئولان داد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی در سه مرحله انفرادی، کار قانونی، اداری و جمعی است که مقام معظم رهبری نیز در برهه‌ای از زمان آسیب‌های آن را مطرح کردند.

بیات اضافه کرد: اینکه ما چرا کار جمعی بلد نیستیم، دغدغه بزرگی است، چراکه ما در کنار هم از ایده‌های هم استفاده و تبادل اطلاعات نمی‌کنیم تا این حوزه رشد واقعی را داشته باشد.

وی افزایش طلاق را از دیگر آسیب‌های سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: خانواده‌ها با این آمارها روز به روز آسیب دیده و از هم متلاشی می‌شوند، در حالی که قرآن و دین به خانواده‌ها سفارشات زیادی از قداست خانواده کرده، اما همچنان طلاق رشد دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان داشت: مواد مخدر و سایر مسائل ناهنجار موجود در جامعه از دیگر آسیب‌های زندگی سبک اسلامی است که هر روز دامنه خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امروزه طراحی و استفاده از مد یک آسیب بزرگ به شمار می‌رود، افزود: ما آنقدر به مدگرایی توجه می‌کنیم که روزانه چشم و هم‌چشمی بیشتر می‌شود.

بیات یادآور شد: با وجود داشتن فرهنگ غنی در ایران اسلامی، روزانه دروغ، ریا و چاپلوسی در جامعه زیاد شده و پرخاشگری، بی‌صبری و بی‌توجهی به سعه صدری دامن‌گیر می‌شود.

وی به علت اینکه چرا در زمینه کارهای اداری باید کارگریز باشیم، اشاره کرد و گفت: اینکه ما از ساعات کاری خود می‌زنیم و بازدهی مطلوبی نداریم، درست نیست در حالی که ما از احترام به قانون بی‌اطلاع و در مواقعی قانون‌گریز هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: اسراف و تجمل‌گرایی یک ضد ارزش و آسیب زندگی سبک اسلامی است که ما با رفتارهای خود موجب رشد آن در جامعه می‌شویم، در حالی که در دین مبین ما الگوهایی وجود دارد که می‌تواند راهگشای ما در دنیا و آخرت باشد.

وی تعهد نسبت به یکدیگر را یکی از ارکان زندگی سبک اسلامی عنوان کرد و افزود: ما باید بتوانیم فرهنگ مروت، ایثار، شجاعت، قناعت، صداقت و اطاعت که دین مبین ما سفارش کرده و ما از آنها دور هستیم را غنی کنیم.

*فرهنگ، توریسم، کشاورزی، آموزش عالی و صنعت لازمه توسعه همدان

بیات با در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر بالاترین مقام اجرایی همدان بودید، نخستین اقدام شما چه بود، اظهار کرد: پنج عنصر در همدان می‌تواند توسعه را به دنبال داشته باشد، فرهنگ، توریسم، کشاورزی، آموزش عالی و صنعت که اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید به این امر توجه کنیم.

وی در پایان سخنانش متذکر شد: تربیت مدیران و متخصصان آینده و استفاده از تجارب پیشکسوتان از یک سو و برنامه‌محوری و قانون‌محوری نیز از سوی دیگر از اولویت‌های کاریم می‌شد.

انتهای پیام/89003/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول