اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

حماسه سیاسی و اقتصادی بستر منزوی کردن دشمن است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: پایه‌ قوی ایران اسلامی در مقابل تحریم‌ها نتیجه اراده ملت است که خلق دو حماسه سیاسی و اقتصادی در سال جاری به نوعی موجب منزوی کردن دشمن و بیمه نظام اسلامی می‌شود.

حماسه سیاسی و اقتصادی بستر منزوی کردن دشمن است

مصطفی باغبانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به بیان نقش بسیج کارگری در عرصه کار، تولید و صنعت  و هم‌چنین تاثیر این قشر درتحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: از آنجا که بسیج تشکلی مردمی و همه‌گیر است تاکنون توانسته تاثیرات موثری با حرکت در چارچوب نظام و دارابودن محور مشخص در کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: آن طور که بسیج در مسائل سیاسی، اقتصادی و نگرشی در جامعه تاثیرگذار بوده تشکل‌های دیگر نتوانسته‌اند به این صورت عمل کنند که علت موفقیت بسیج هم نتیجه مردمی‌ و خودجوش بودن آن است.

وی با بیان اینکه در اصطلاح اقتصادی نیروی کار بهترین و بزرگترین منبع و عامل تولید است که بخش عمده آن را نیروی انسانی تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: در بحث کارگری نیز کارگران نیز همواره در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مثمرثمر بوده و هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه برای دستیابی به موفقیت و تأثیرگذاری بیشتر نیاز به همگرایی و هماهنگی در جامعه است، خاطرنشان کرد: حال اگر معقوله کار به معنای عام کل نیروی انسانی که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند با یک تشکل مردمی، ارزشی و نظام‌مند هم‌چون بسیج هماهنگ شوند بدون شک شاهد خروجی و کارآیی مثبتی خواهیم بود.

باغبانیان ادامه داد: نیروی کاری بسیجی علاوه بر اینکه به دنبال انجام دادن کار به صورت صحیح و درست است در راستای ارزشی کردن اقدامات خود و حفظ حرمت انسانی و کسب سود معقول نیز گام برمی‌دارد.

وی عنوان کرد: برآیند ایجاد هماهنگی بین تشکل کارگری با تشکل مردمی و ارزشی بسیج موجب تاثیرگذاری مثبتی بر روی اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ساختار جامعه می‌شود.

وی به تاثیرگذاری بسیج کارگری در تحقق شعار امسال در بعد حماسه اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری همواره با اهداف معین و مشخصی صورت می‌گیرد که در میان تمامی تشکل‌ها بسیج پررنگ‌ترین نقش را در تحقق پیام‌های رهبری ایفا می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: هدف‌گذاری عناوین سال‌ها بر روی سرمایه اجتماعی که عامل هماهنگی و همگرایی میان منابع انسانی و سرمایه‌های فیزیکی کشور که شامل منابع آبی، خاکی، شرایط آب و هوایی و غیره می‌شود، است.

باغبانیان با اشاره به اینکه وجود منابع لازمه رشد در هر جامعه‌ای است، اضافه کرد: ایران اسلامی از لحاظ داشتن منابع و ظرفیت‌های خدادادی واقعا کشور غنی و ثروتمندی است که باید به نحو احسن از این قابلیت‌ها بهره‌برداری کرد.

وی با تاکید براینکه امسال که با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده باید سرآمد سال‌های گذشته باشد، تصریح کرد: پیام امسال لزوم بهره‌گیری و ارتقاء تولید و بهره‌برداری مثبت از منابع را گوشزد می‌کند.

وی ادامه داد: خروجی پیام امسال باید منجر به اقتصاد پویا، ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه درآمدها و ثبات اقتصادی در کشور شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به اهداف استکبار جهانی از تحریم اقتصادی کشورمان اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وقتی که پی بردند از نظر سیاسی قادر به وارد کردن خللی در اراده مردم نیستند پالایشگاه نفت آبادان را هدف قرار دادند و از این زمان تحریم اقتصادی علیه کشورمان آغاز شد.

باغبانیان با اشاره به اینکه اکنون کشورمان در حال عبور از ششمین دوره تحریم‌های اقتصادی است، افزود: پایه‌ قوی و غیر قابل تضعیف ایران اسلامی نتیجه تحمل، پایداری و اراده راسخ ملت است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته به عنوان یکی از راهکارهای عبور از تحریم‌ها از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد، تصریح کرد: بسیج همگام با مردم در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شد و همایش‌ها و راهکارهای مختلفی را نیز در این رابطه ارائه کرد.

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی دارای آثار و تبعاتی هم‌چون مدیریت متمرکز، توجه به نظام آماری، تحرک دیپلماسی و همگام‌سازی با سیاست‌های اقتصادی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اقتصاد اخلاقی را مکمل اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: ممانعت از احتکار کالاهای ضروری و کاهش میزان توقعات و استفاده از کالاهای داخلی نمونه‌ای از اخلاق در اقتصاد به شمار می‌آید.

باغبانیان با بیان اینکه استفاده از کالاهای داخلی منجر به پویایی اقتصاد می‌شود، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی بزرگترین و ارزشمندترین درس را به ما داد که استفاده از کالاهای داخلی را بر کالاهای خارجی ترجیح دهیم.

وی ارتقای کیفیت کالاهای داخلی را در گرو توسعه تولید دانست و اظهار داشت: تحقق پیام سال گذشته تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی منوط به استفاده از کالاهای داخلی است که نتیجه و خروجی این مهم نیز پویایی واحدهای تولیدی است.

وی پیام امسال رهبر معظم انقلاب را نیز نوعی آینده‌نگری ذکر کرد و بیان داشت: حماسه یعنی دگرگونی و انجام یک حرکت بزرگ که مردم ایران بارها ثابت کرده‌اند توانایی ایجاد حماسه را دارند که نمونه آن نیز همه‌پرسی 12 فروردین سال 58 است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: خلق دو حماسه سیاسی و اقتصادی در سال جاری به نوعی منزوی کردن دشمن و بیمه نمودن نظام اسلامی است.

انتهای پیام/79003/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول