اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

غرب در صحنه انرژی هسته‌ای از ایران شکست خورد

امام جمعه لاهیجان گفت: برای نخستین بار در چند سال گذشته آمریکا و غرب از ایران اسلامی در صحنه انرژی هسته‌ای شکست خوردند.

غرب در صحنه انرژی هسته‌ای از ایران شکست خورد

حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان درباره سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام سال نو با اشاره به اولویت‌های فراروی ملت ایران در سال 92 فرمودند در سال جدید باید حضور مردم در زمینه اقتصاد و سیاست حضوری حماسی باشد و با حماسه‌آفرینی به اهداف خود رسید و سال 92 را به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری می‌کنیم و امیدواریم حماسه سیاسی و اقتصادی به دست مردم و مسئولان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در پیام نوروزی رهبر آمده است که باید ملت ایران امسال در دو بعد حماسه خلق کنند، یکی در بعد اقتصادی که با مجاهدت مردم و مسئولان کشور تحریم‌ها بی‌اثر شده و موجب بالندگی کشورمان در راستای اقتصادی شود و یکی در بعد سیاسی که با استقامت شگفت‌آفرین مقابل استکبار جهانی به ویژه با حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی بر عظمت و عزت این نظام افزایش یابد.

امام جمعه لاهیجان افزود: باید بزرگ‌ترین هدف دولت در سال جاری افزایش تولید، عرضه و در نتیجه افزایش قدرت خرید از طریق کاهش قیمت‌ها باشد.

وی در ادامه پیام نوروزی رهبر اذعان کرد: با وجود کارشکنی‌ها و اعمال محدودیت غربی‌ها شاهدیم که هر سال در بخش‌های اقتصادی گام‌های بلندی در کشور برداشته می‌شود که سال گذشته نیز سال تحرک صنایع عظیم کشور بود، هرچند به دلیل محدودیت‌های اقتصادی در برخی موارد کارخانه‌های متوسط و کوچک تا حدودی در تنگناهای ارزی قرار گرفته‌اند اما صنایع بزرگ و پروژه‌های عمرانی حرکت چشمگیری داشته‌اند و امیدواریم در سال 92 گامی بزرگ برای تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور باشد.

وی اضافه کرد: دولت باید در شهرهای محروم و غیر برخوردار با احداث کارخانه‌های بزرگ به اشتغال جوانان بیکار همت گمارد که در این صورت است که برکنار حل مسئله اشتغال، مسئله ازدواج جوانان نیز برطرف و بر نشاط و شادابی جوانان افزوده و امیدها بیشتر و سلامت جامعه بیشتر تضمین ‌می‌شود.

صرفی‌پور با بیان اینکه دولت باید فرمایش‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای بی‌نیاز شدن از فروش نفت را مد نظر قرار دهد، اذعان کرد: دولت باید اقتصاد بدون نفت را به عنوان یک هدف بسیار مهم طراحی و اجرا کند.

وی ایران اسلامی را دارای ظرفیت‌های عظیم انسانی و غیر انسانی دانست و تصریح کرد: با استفاده درست از این ظرفیت‌ها می‌توان به هدف مذکور دست پیدا کرد.

امام جمعه لاهیجان حضور باشکوه ملت بزرگ ایران اسلامی با وجود تنگناهای اقتصادی در راهپیمایی 22 بهمن را حماسه سیاسی خواند.

وی به برگزاری نشست آلماتی اشاره کرد و گفت: در کنفرانس نخست آلماتی، دشمنان نظام از مواضع قبلی خود مبنی بر تعطیلی انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی کردند و برای نخستین بار در چند سال گذشته آمریکا و غرب از ایران اسلامی در صحنه انرژی هسته‌ای شکست خوردند.

صرفی‌پور افزود: امسال که سال انتخاب رئیس جمهور جدید و اعضای شوراهای اسلامی است مردم باید چنان حماسه‌ای خلق کنند که موجب ناامیدی کامل دشمن شود و باز آنها را مجبور به عقب‌نشینی و قبول شکست کنند.

وی امسال را سال موفقیت و پیروزی نظام اسلامی در مقابله با استکبار جهانی از طریق حضور باشکوه و حماسی ملت ایران اسلامی دانست و یادآور شد: در این صورت فشارهای دشمنان بر نظام الهی ما کاهش می‌یابد و الگویی برای ملت‌های مسلمان می‌شود.

امام جمعه لاهیجان نمود عینی و شاخص حماسه‌ سیاسی در سال 1392 را در انتخابات خرداد ماه این سال عنوان کرد و متذکر شد: باید دانست که منظور و مقصود رهبری از حماسه‌ سیاسی در سال جدید، فراتر از انتخابات مهم پیش روست.

وی اذعان کرد: به نظر می‌آید منظور رهبری از حماسه‌ سیاسی، حرکت مردم و مسئولان، جناح‌ها و گروه‌های سیاسی، اجتماعی و غیره در راستای اهداف بلند انقلاب و به ویژه برقراری وحدت بین آحاد ایرانیان باشد، وحدت کلمه‌ای که تاکنون رمز پیروزی ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف داخلی و خارجی، اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی بوده است.

صرفی‌پور حماسه‌ سیاسی ایران را در ابعاد داخلی آن وحدت، همدلی و همبستگی مردم و مسئولان و سپس شرکت باشکوه و گسترده‌ مردم در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: این اتحاد، همدلی و همکاری ایرانیان موجب می‌شود تا منافع ایران در سطح بین‌المللی نیز حفظ و تثبیت شود.

وی متذکر شد: نامگذاری امسال به این دلیل است که در سال گذشته با وجود تمام فشارها و نارضایتی‌ها توانستیم موفقیت‌های بسیار خوبی را در بحث سیاسی و اقتصادی کسب کنیم که از آن جمله حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود.

انتهای پیام/2300/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول