اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز فناوری هسته‌ای انجام می‌شود

سوارکاری نمادین از شیراز تا نطنز

به مناسبت بیستم فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای، تعدادی از عشایر فارس مسافت شیراز تا نطنز را با سوارکاری طی می‌کنند.

سوارکاری نمادین از شیراز تا نطنز

مشاور استاندار فارس در امور عشایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در راستای حمایت از دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، هر ساله در روز فناوری هسته‌ای که بیستم فروردین ماه است مراسمی در نیروگاه هسته‌ای نطنز برگزار می‌شود.

امین‌الله قربانی افزود: دو سال پیش نیز تعدادی از عشایر با لباس و اقلام عشایری عشایر استان فارس به نمایندگی از عشایر جنوب کشور مسیر 700 کیلومتری تخت جمشید – نطنز را با اسب طی کردند.

وی ادامه داد: این سوارکاران عشایر امروز ساعت هشت صبح از محل دروازه قرآن حرکت کرده و پس از توقف در شهرهای بین راه در نهایت در مراسم نطنز شرکت می‌کنند.

مشاور استاندار فارس خاطرنشان کرد: سوارکاران عشایر فارس در مسیر خود تا نطنز در شهرستان‌های مختلف به صورت نمادین رژه می‌روند و پیام عشایر فارس را به گوش جهانیان می‌رسانند.

به گزارش فارس، این طرح به صورت ابتکاری از سوی عشایر فارس با حمایت اداره کل ورزش و جوانان این استان، استانداری فارس، اداره کل امور عشایر و فرماندهی سپاه عشایر این استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول