اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

کاهش 50 درصدی تصادفات نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در ایام تعطیلات نوروزی پنج نفر در جاده‌های بوشهر بر اثر تصادف فوت کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 50 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کاهش 50 درصدی تصادفات نوروزی

غلامرضا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گزارشی از عملکرد مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از شروع طرح امداد نوروزی تا پایان روز چهاردهم فروردین ارائه کرد و گفت: در این ایام 439 نفر بر اثر تصادف جاده‌ای صدمه دیدند که 348 نفر آنان برای مداوا به بیمارستان منتقل شده و مابقی در محل حادثه بصورت سرپایی مداوا شدند.

وی از کاهش تصادفات فوتی خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات 5 نفر بر اثر تصادف فوت کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 50 درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به فعالیت کادر درمانی این دانشگاه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سیار گفت: در ایام تعطیلات نوروز کادر درمانی این دانشگاه با حضور در کمپ‌های نوروزی اسکان مسافران، به سه هزار بیمار رسیدگی کردند.

حیدری افزود: از این تعداد بیمار 564 نفر برای مداوا در بیمارستان بستری، و مابقی در محل، درمان شدند.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات 23 نفر در استان بوشهر به علت بیماری و کهولت سن فوت کرده‌اند که در مجموع نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از فعال بودن 47 پایگاه اورژانس جاده‌ای در این ایام خبر داد و تصریح کرد: در این ایام علاوه بر فعالیت آمبولانس آی،سی،یو دار ویژه و آی، سی، یو دار معمولی، آمبولانس موتورسیکلتی و پنج کلینیک تخصصی برای رفاه حال مسافران نوروزی و شهروندان فعال بود که دو کلینیک آن در شهر بوشهر و مابقی در دیگر نقاط استان، کار مداوای بیماران را به عهده داشتند.

حیدری افزود: در ایام تعطیلات نوروزی 23 مرکز بهداشتی درمانی شهری و 22 مرکز بهداشتی درمانی روستایی با کادر پزشکی و تجهیزات لازم  فعالیت داشتند.

انتهای پیام/66006/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول