اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و تجارت مازندران:

مازندران رتبه اول ذخیره فلورین در کشور را دارد

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مازندران از رتبه اول ذخیره فلورین در کشور خبر داد و گفت: پروانه‌های بهره‌برداری در حوزه معدن مازندران 206 فقره است.

مازندران رتبه اول ذخیره فلورین در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، رضا فلاح اظهار داشت: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره در حوزه معدن مازندران 206 فقره است.

وی افزود: این تعداد پروانه بهره‌برداری شامل مواد معدنی زغال سنگ، فلورین، واریزه کوهی و سنگ لاشه آهکی، سنگ تزئینی نظیر گرانیت، مرمریت و تراورتن، باریت، پوکه معدنی، سرب و روی، سیلیس و گچ است.

این مسئول با بیان اینکه رتبه ذخایر معدنی مازندران در کشور منحصربه‌فرد و ممتاز است، گفت: مازندران از لحاظ ذخیره فلورین رتبه اول و از نظر ذخیره زغال سنگ دارای رتبه دوم در کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعداد 91 معدن در استان فعال است، گفت: 29 معدن غیر فعال و 12 معدن نیمه فعال بوده که 16 معدن نیز سلب صلاحیت شده است.

فلاح افزود: 36 معدن اعتبار پروانه آنها به اتمام رسیده و 14 معدن نیز پیشنهاد سلب صلاحیت شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: 3 هزار و 515 نفر در معادن استان اشتغال دارند.

وی در ادامه به صادرات مواد معدنی استان اشاره کرد و گفت: استان مازندران مقدار 2 هزار و 251 تن انواع مواد معدنی به ارزش 776 هزار و 60 دلار به کشورهای ترکیه و مصر صادرات دارد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در خصوص برداشت‌های رودخانه‌ای اظهار داشت: تعداد 34 فقره مجوز برداشت رودخانه‌ای و اراضی زمین‌های کشاورزی با ظرفیت اشتغال 250 نفر نیز صادر شد.

فلاح به 18 مورد مکاتبه انجام شده با مراجع قضایی در خصوص برداشت غیرمجاز اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدهای ایمنی انجام شده نیز بیش از 30 مورد بوده است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول