اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

آمادگی کشورها برای استخراج طلای ایران تا 20 برابر قیمت / افزایش استخراج طلای کشور تا 5 تن

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آمادگی چندین کشور جهان به خصوص چین برای مشارکت در استخراج طلای ایران تا 20 برابر قیمت خبر داد.

آمادگی کشورها برای استخراج طلای ایران تا 20 برابر قیمت / افزایش استخراج طلای کشور تا 5 تن

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، وجیه‌الله جعفری صبح امروز در کارگروه ستاد اجرایی بخش معادن استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه باید از فرصت‌های برابر در بخش معادن در استان‌های مختلف کشور استفاده کنند، اظهار کرد: هر چند کار در بخش معدن سخت و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد اما همه باید به دلیل بازدهی خوبی که برای کشور از نظر ارزی دارد با همت و توان مضاعف برای رونق آن تلاش کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و معدن تصریح کرد: امروز از بیان برخی آمارها در بخش معدن و ارزش افزوده‌ای که برای کشور دارد مطمئن نیستم ولی اگر بخواهم کف برخی آمارها را عنوان کنم باید گفت آن چیزی که به صورت خام از معادن به دست می‌آوریم چیزی حدود 340 میلیون تن است که از بابت آن 18 هزار میلیارد تومان فروش داریم.

وی افزود: با این تولید و این فروش از دو تا سه و 10 برابر آن ارزش افزوده خواهیم داشت.

متولی امور معادن و صنایع معدنی کشور گفت: در همین راستا رقمی بالاتر از 100 هزار میلیارد تومان که رقم‌ها بالاتر نیز هستند فروش محصولات آن است.

وی به تولید مس در کشور اشاره کرد و افزود: به طور متوسط در کشور 230 هزار تن با قراضه آن تولید شمش مس داریم و به دلیل اینکه شرکت مس معادن را خود در اختیار دارد و خود این شرکت فراوری می‌کند درآمد آن 4 تا 5 برابر در مقایسه با شرکتی دیگر که یک میلیون و 200 تن تولید سالانه دارد به دلیل در اختیار داشتن معدن بیشتر است.

جعفری به سود مس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در صنعت مس درآمد ما در سال 91 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و معدن با بیان اینکه در این بخش شاید به دنبال آن نرفتیم و جست‌وجو نکردیم که چه داریم و داشته‌های خود را به درستی عرضه نکردیم، افزود: در بحث طلا در سه تا چهار سال گذشته تنها 400 کیلو در معدن موته استخراج داشتیم که مقداری ناچیز بود اما امروز نزدیک به سه تن تولید داریم که تا پایان سال 93 حتما به 5 تن در سال خواهد رسید.

جعفری از اکتشاف سه معدن طلا در استان کردستان خبر داد و گفت: این معادن را زمین‌شناسی با ظرفیت‌ها و توان ناچیز خود شناسایی کرد و اکنون از همه جای دنیا به خصوص کشور چین برای مشارکت در استخراج آن پیشنهادی با 20 برابر قیمتی که ما گفته‌ایم، ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول