اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نفت خبر داد

افزایش 150 میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید روزانه گاز کشور

معاون وزیر نفت گفت: امسال روزانه 150 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

افزایش 150 میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید روزانه گاز کشور

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: با راه‌اندازی فازهای 12، 15 و 16 پارس جنوبی در سال 92، روزانه 150 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

احمد قلعه‌بانی افزود: تولید از میادین مشترک نفت و گاز از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال جاری است.

وی یادآور شد: در این ارتباط فاز‌های 12، 15 و 16 پارس جنوبی در سال 92 در مدار تولید قرار خواهد گرفت و علاوه بر افزایش قابل توجه ظرفیت تولید گاز کشور، فرآورده‌های دیگری نیز برای مصارف صنایع داخلی و صادرات تولید خواهد شد.

قلعه‌بانی اضافه کرد: همچنین شرکت ملی نفت ایران طرح ازدیاد برداشت از میادین مشترک را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 92 تجدید‌نظر در برنامه راهبردی شرکت ملی نفت ایران مطابق با شرایط جدید داخلی و بین‌المللی صورت می‌گیرد؛ به گونه‌ای که در یک بازنگری، ساختار این شرکت تغییر و فرآیند‌های اجرایی آن با توجه به ساختار جدید و بازنگری شده مورد مهندسی مجدد قرار خواهد گرفت.

قلعه‌بانی گفت: تلاش می‌شود شرکت ملی نفت ایران به سمت بهره‌وری بیشتر و استفاده از الگوهای دانش محور سوق داده شود تا در شرایط خاص به ‌ویژه زمانی که هزینه بخش‌های تولید (از جمله بخش حفاری) بیشتر می‌شود؛ افزایش بهره‌وری و افزایش ضریب بازیافت را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/2451/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول