اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون خبر داد

راه‌اندازی طرح بهینه‌سازی شرایط فرآیندی ایستگاه تقویت فشار بنگستان کوپال مارون

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: طرح بهینه سازی شرایط فرآیندی ایستگاه آماک و میزان هیدروژن سولفوره نفت خط اصلی واحد بهره برداری کوپال شرکت مارون راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی طرح بهینه‌سازی شرایط فرآیندی ایستگاه تقویت فشار بنگستان کوپال مارون

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، حمید دریس اظهار کرد: این طرح با هدف بهینه سازی شرایط ایستگاه تقویت فشار و نیز کنترل میزان هیدروژن سولفوره نفت خام اجرا گردید.

وی افزود: در اجرای این طرح پس از بررسی‌های لازم، ابتدا شبیه سازی‌های مورد نیاز با نرم افزار Aspen Hysys انجام شد و پس از اطمینان از موفقیت آمیز بودن طرح، اجرای کار در قالب یک اصلاحیه صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با بیان اینکه این طرح در اسفند ماه 91 با موفقیت راه اندازی شد گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح بهبود شرایط عملیاتی ایستگاه تقویت فشار گاز بنگستان کوپال و تضمین تداوم فعالیت در سال‌های آینده، کاهش حجم گاز به مشعل و بهبود قابل توجه شرایط عملکردی کمپرسورهاست.

دریس ادامه داد: کنترل و کاهش مقدار هیدروژن سولفوره و افزایش کمیت و کیفیت نفت خام تولیدی از دیگر دستاوردهای پیاده سازی این طرح محسوب می‌شود که با همت کارکنان این شرکت در بخش‌های مهندسی فرآورش، عملیات بهره برداری، تعمیرات خطوط لوله، تدارکات و امور کالا و آزمایشگاه شیمیایی محقق شده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که راهبری عملیات تولید از میدان‌های مارون، کوپال و شادگان را بر عهده دارد.

انتهای پیام/2329/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول