اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

اهدا کنندگان خون قهرمانان واقعی جامعه هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اهدا کنندگان خون را قهرمانان واقعی جامعه دانست و گفت: خوشبختانه ایران اسلامی از جمله کشورهایی است که میزان اهدا خون آن از متوسط جهانی بالاتر است.

اهدا کنندگان خون قهرمانان واقعی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس در نشست مشترکی که امروز با سازمان انتقال خون استان قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: خوشبختانه ایران اسلامی از جمله کشورهایی است که میزان اهدای خون آن از متوسط جهانی بالاتر است و انتظار داریم فرهنگ اهدا خون در جامعه توسعه یابد.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکات مشترکی که بین ورزشکاران و اهدا کنندگان خون وجود دارد تعهد بالای آنها است.

وی افزود: ورزشکاران کسانی هستند که تعهد اجتماعی بالایی دارند و به دلیل این تعهد اجتماعی بالا فشار سنگین تمرینات را تحمل کرده و با وجود آسیب‌های جسمی در میادین جهانی و المپیک حضور پیدا می‌کنند و برای کشور افتخار و سرافرازی به ارمغان می‌آورند.

این مسئول اضافه کرد: اهدا کنندگان خون از تعهد اجتماعی بالایی برخوردار هستند زیرا خون خود را که ارزشمندترین سرمایه آنها تلقی می‌شود به راحتی و داوطلبانه به کسانی اهدا می‌کنند که ناشناس هستند و این کار را تنها برای جلب رضایت خداوند متعال و کمک به نیازمندان و بیماران انجام می‌دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی از سوی ورزشکاران قهرمانی که برای عده زیادی از جوانان و نوجوانان الگو هستند، مهم به شمار می‌رود لذا رعایت اخلاق جوانمردی، فداکاری و ایثار باید برای تمامی ورزشکاران در اولویت نخست قرار گیرد.

حق‌شناس با اشاره به امضای تفاهمنامه بین اداره کل انتقال خون استان و اداره کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: اماکن ورزشی فضای بسیار مناسبی برای ارائه تبلیغات و ترویج فرهنگ اهدای خون به ویژه در زمان برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی است که امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با افزایش مشارکت خیرین، اهدا کنندگان موردی خون به اهداکنندگان مستمر تبدیل شوند.

گفتنی است در این مراسم از 40 نفر از ورزشکاران استان و نخبگان که در این حرکت خداپسندانه شرکت کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام/77001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول