اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه عنوان کرد

بازرسی 12 هزار ‌واحد صنفی در کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد / شناسایی ‌2 هزار واحد متخلف

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با تشریح عملکرد یک ساله بخش بازرسی این اداره گفت: سال گذشته بیش از 12 هزار و 500 واحد فروش مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به کشف بیش از دو هزار واحد متخلف گشت.

بازرسی 12 هزار ‌واحد صنفی در کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد / شناسایی ‌2 هزار واحد متخلف

سید باقر افشین عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، عملکرد یک ساله بخش بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان را تشریح کرد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه اظهار داشت:در یک سال گذشته 12 هزار و 527 مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی، فروش و خدماتی به عمل آمد که بیشترین بازرسی صورت گرفته در حوزه خرده‌فروشی بوده است.

افشین تعداد تخلفات مکشوفه در  سال گذشته را دو هزار و 34 مورد بر‌شمرد و ابراز داشت: برای این واحد‌های متخلف پرونده تخلف صادر و جهت پیگیری به مراکز ذی‌ربط ارجاع داده شدند.

وی با بیان این‌که بخش عمده اختلال در بازار پارسال مربوط به گرانفروشی بوده افزود:تعداد 779واحد در این زمینه شناسایی شدند.

این مسئول حوزه تجارت کم‌فروشی را عامل فساد و بی‌اعتمادی در جامعه دانست و با بیان این‌که وجدان بیدار هر شخص ناظر اعمال اوست خاطر‌نشان کرد: اگر فروشندگان به این مصداق باور داشته باشند نیازی به نظارت بازرسان صنعت و معدن بر کار آنها نیست بلکه از درون بر خود نظارت و مدیریت دارند.

افشین در ادامه گفت: 71 مورد کم‌فروشی در  بخش خرده‌فروشی، واحد‌های تولیدی صنفی و صنعتی کشف شد.

وی احتکار را اقتصاد زیر‌زمینی خواند و ابراز داشت: در سال گذشته 12 واحد که اقدام به احتکار کالا کرده بودند توسط تیم بازرسی شناسایی شدند و این تعداد در خرده‌فروشی فعالیت داشته‌اند.

به گفته افشین عدم درج قیمت بر روی کالا و عدم صدور صورتحساب تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس به ترتیب 426 و 370  کالای مشمول این جرم متخلف شناخته شدند.

نداشتن پروانه کسب از دیگر تخلفات صورت گرفته در مراکز فروش بوده که تیم بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه در یک سال گذشته 69 مورد را مورد شناسایی قرار دادند.

افشین با اشاره به نقش بهداشت مواد غذایی در سلامت افراد گفت: برخی مراکز فروش مقررات بهداشتی را رعایت نکرده بودند و در مجموع 119 واحد غیر‌ بهداشتی را پلمب کردند.

انتهای پیام/82016/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول