اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اوایل اردیبهشت‌ماه‌ صورت خواهد گرفت

ممنوعیت توزیع و فروش ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای حفظ سلامت و از میان بردن اثرات مضر استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی تولید، فروش و توزیع آن در کهگیلویه وبویراحمد ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

ممنوعیت توزیع و فروش ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در کهگیلویه و بویراحمد

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت و از میان بردن اثرات مضر استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی تولید، فروش و توزیع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما به هیچ یک از درخواست‌های واصله برای صدور مجوز احداث واحد تولیدی ظروف یکبار مصرف با پایه پلاستیکی و کیسه‌های پلاستیکی را نمی‌دهیم چرا که وجود این مجموعه‌های تولیدی جواب مثبت مضر محیط زیست و سلامت مردم می‌دانیم.

دیودیده با بیان این‌که از سرمایه‌گذاری‌های در زمینه تولید ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی حمایت خواهیم کرد، افزود: ما از تمام مصرف‌کنندگان ظروف یکبار مصرف انتظار داریم تا با ممانعت از خرید ظروف یکبار مصرف پلیمری به استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی روی آوردند.

وی خاطرنشان کرد: مجاورت مایعات داغ یا مواد غذایی داغ در این گونه ظروف، موجب آزاد شدن ترکیبات شیمیایی سمی منومرها می‌شود که برای سلامت انسان بسیار خطرناک است و آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مراکز طبخ و توزیع و عرضه مواد غذایی شامل چلوکبابی، رستوران، خدمات آشپزی، اغذیه و پیتزا فروشی‌ها، کبابی، چایخانه‌ها، حلیم و کله پاچه‌پزی هستند، تأکید کرد: از اردیبهشت‌ماه چنانچه بازرسان سازمان در مراکز تهیه، پخت و طبخ مواد غذایی ظروف پلیمری را مشاهده کنند، ضمن جمع‌آوری این ظروف، نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضائی اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/82009/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول