اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته سلامت

درمانگاه تندرستی رفسنجان افتتاح می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان گفت: همزمان با هفته سلامت، درمانگاه تندرستی بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان افتتاح می‌شود.

درمانگاه تندرستی رفسنجان افتتاح می‌شود

احمد جمالی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به عملکرد حوزه بهداشت در سال گذشته اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم تا بیماری‌ها را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده و درمانگاه تشخیص زودرس سرطان سینه در زنان از جمله این اقدامات بوده و تاکنون یک‌ هزار و 800 نفر به آن مراجعه کرده و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

وی به افتتاح درمانگاه تندرستی در هفته سلامت اشاره و خاطر نشان کرد: تنها در 9 دانشگاه کشور این کار انجام شده است.

جمالی‌زاده بیان کرد: افرادی که عامل خطر برای بیماری‌های قلبی دارند از مراکز بهداشتی به این محل ارجاع و کارهای بعدی آنها برای جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی در درمانگاه تندرستی انجام می‌شود.

وی افزود: از درمانگاه‌ غربالگری سرطان روده در کل کشور تنها سه دانشگاه بهره‌مند هستند و رفسنجان یکی از آنها است و از افتخارات ما محسوب می‌شود.

جمالی‌زاده بیان داشت: آزمایش‌های قبل از ازدواج و مشاوره‌های انجام شده نشان می‌دهد در چند سال اخیر حتی یک مورد تالاسمی در رفسنجان نداشتیم و آزمایش‌هایی نظیر کم‌کاری تیروئید از بدو تولد نوزاد از دیگر اقدامات حوزه بهداشتی است.

وی عنوان کرد: آزمایش برای تشخیص بیماری هپاتیت را از سال گذشته آغاز کردیم و برای بیماران رفتاری و معتادان پرخطر نیز برنامه‌های خوبی داریم، همچنین طرح مراقبت از افاغنه جزو برنامه‌های حوزه بهداشتی است و مشکلات و بیماری‌هایی که این‌گونه افراد به وجود می‌آورند، بررسی و پیگیری می‌شود.

جمالی‌زاده خاطر نشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی ما آموزش بهداشت است به طوری که سال گذشته بالغ بر 3 هزار و 500 نفر از مشاوره قبل از ازدواج بهره‌مند شدند.

وی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته مقدمات این مهم فراهم شد و تمام افراد سرشماری شده و زیرساخت‌های کار هم‌اکنون فراهم است.

جمالی‌زاده عنوان کرد: بازدیدها از مواد غذایی و آزمایش‌های کیفی آب از دیگر اقدامات حوزه بهداشتی در رفسنجان بوده و بالغ بر یک‌هزار و 200 نفر کسبه از آموزش بهداشت بهره‌مند شده و گواهینامه دریافت کردند.

انتهای پیام/80016/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول