اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد

افتتاح 7 میلیارد تومانی پروژه‌های بهداشتی و درمانی اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های بهداشتی و درمانی استان اردبیل با سرمایه‌گذاری 7 میلیارد تومان در هفته سلامت سال آینده خبر داد.

افتتاح 7 میلیارد تومانی پروژه‌های بهداشتی و درمانی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی ظهر امروز در جلسه سلامت و امنیت غذایی در اردبیل اظهار داشت: این پروژه‌ها با سفر وزیر بهداشت و درمان در روز 20 فروردین ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا شهروندان از این پروژه‌ها استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه 18 تا 24 فروردین ماه به عنوان هفته سلامت با برنامه‌ریزی دقیق گرامی داشته می‌شود، افزود: در کنار افتتاح پروژه‌ها در این هفته، با شعار کنترل فشار خون، برنامه‌های متنوعی در هشدار به خانواده‌های ایرانی در کنترل و جدی گرفتن بیماری فشار خون تدارک دیده شده است که عملیاتی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه قرار است بیش از 100 هزار نفر از جمعیت استان در هفته سلامت مورد سنجش وزن، قد و فشار خون قرار گیرند، ادامه داد: امروزه فشار خون در کنار سایر بیماری‌های قلبی و عروقی آسیب‌های زیادی را به همراه دارد که تلاش می‌شود با راهکارهای درست از وقوع آن پیشگیری شود.

پور‌فرضی از اقدامات پیشگیرانه در بروز و ظهور معلولیت‌ها با همکاری بهزیستی خبر داد و تاکید کرد: برنامه‌های مشترکی در این زمینه در حال اجراست که امیدواریم ماحصل آن، حفظ سلامت جامعه باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به هشدارهای لازم در نگهداری و عرضه ماهی قرمز و بیماری‌های ناشی از نگهداری و خرید آن اشاره کرد و بیان کرد: خانواده‌ها باید در خرید ماهی قرمز و همچنین رهاسازی آن بعد از پایان نوروز دقت کنند تا آسیبی متوجه خودشان و جامعه نشود.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان همچنین از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی و نظارت‌های همه‌جانبه از واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی خبر داد و یادآور شد:‌ اورژانس و بهداشت محیط در این طرح مشارکت همه‌جانبه دارند به طوری که از اول اسفند ماه تا پایان فروردین ماه طرح بسیج سلامت و بهداشت محیط اجرایی می‌شود تا با افراد خاطی در این حوزه برخورد جدی صورت گیرد.

اردبیل دانشگاه برتر در خدمات پرستاری

پور‌فرضی فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را گرامی داشت و گفت: در مراسمی که اخیراً در تهران برگزار شد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با عنوان دانشگاه برتر در ارائه خدمات پرستاری معرفی شد که این خود نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه فعالیت پرستاران است.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران با ایثار و گذشت تمام عیار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سیره‌ای را به نمایش می‌گذارند که کمتر از دیگران سراغ داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به مراسم گرامیداشت روز پرستار در روزهای آینده اشاره کرد و ابراز داشت: در این مراسم از پرستاران نمونه استان اردبیل در حوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/62005/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول