اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مداح اهل‌بیت (ع):

شناساندن سبک زندگی فاطمه (س) ضرورت جامعه است

مداح اهل ‌بیت (ع) گفت: شناساندن قناعت و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به جامعه ضروری است.

شناساندن سبک زندگی فاطمه (س) ضرورت جامعه است

علی رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وظیفه مداحان در شرایط کنونی جامعه اظهار کرد: مداحان و وعاظ در مجالس مذهبی باید برای تبیین فرمایش‌های مقام معظم رهبری فعالیت کنند.

وی دفاع از حریم ولایت، ارزش‌های انقلاب، فرهنگ و حجاب اسلامی و شأن انسانی را از وظایف مداحان عنوان کرد.

مداح اهل‌بیت (ع) به موضوع نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اشاره کرد و گفت: باید قناعت و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به جامعه نشان داده شود.

وی تاریخ را کلاس خوبی برای عبرت‌آموزی انسان‌ها دانست و تصریح کرد: در صدر اسلام با وجود اینکه امام علی (ع) به عنوان فردی شایسته و دارای مشروعیت کامل در جامعه حضور داشت اما با انتخاب و رأی‌گیری غلط، افرادی به عنوان حاکم جامعه مسلمانان انتخاب شدند که شایستگی لازم را نداشتند.

رنجبر بر پرداختن مداحان به موضوع روشنگری و آگاه‌سازی آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد اشتباهی مانند سقیفه در جامعه ما نیز تکرار شود.

وی اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری امسال باید به دنبال فردی اصلح بود که بیشترین شایستگی برای این مسئولیت سنگین را داشته باشد.

مداح هیئت انصارالمهدی (عج) شهرستان رشت، درباره وجود برخی ناهنجاری‌ها در مداحی‌ها، اضافه کرد: برخی مداحان به جای رفاقت به دنبال رقابت هستند و به دیگر هیئت‌ها و مداحان ضربه می‌زنند.

وی اتحاد بین هیئت‌های مذهبی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: همه باید برای اتحاد و دوستی در بین هیئت‌های مذهبی مختلف تلاش کنیم تا در شرایطی ایده‌آل فرهنگ اهل‌ بیت (ع) ترویج یابد.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول