اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع ستایش‌گران ولایت گیلان خبر داد

عزاداری متحد هیئت‌های مذهبی رشت در شهادت حضرت فاطمه (س)

دبیر مجمع ستایش‌گران ولایت گیلان از برپایی مراسم عزاداری متحد‌الشکل هیئت‌های مذهبی رشت در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) خبر داد.

عزاداری متحد هیئت‌های مذهبی رشت در شهادت حضرت فاطمه (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد عباس‌پور در نشست هم‌اندیشی جمعی از واعظان، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: طبق فرموده امام صادق (ع)، بهترین هدیه به حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ریختن برای سیدالشهدا (ع) است.

*عزاداری متحد هیئت‌های مذهبی رشت در شهادت حضرت فاطمه (س)

وی با تاکید بر اینکه مداحان بومی نباید مصرف‌کننده آثار مداحان مطرح کشوری باشند، گفت: مداحان نباید منتظر مداحان تهران باشند و صرفاً روضه‌ها و اشعار آن‌ها را تکرار کنند.

این مسئول افزود: مداحان باید درباره روایت‌های مختلف تحقیق و بررسی کرده و با یکدیگر مباحثه کنند تا به واقعیت‌های حوادث تاریخی نزدیک‌تر شوند.

وی به تجمع متحد هیئت‌های مذهبی رشت و برگزاری موفق مراسم عزاداری اربعین سال گذشته در میدان شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: برای تکرار این اتفاق خوب، در صبح سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با تجمع و اتحاد تمام هیئت‌های مذهبی رشت در میدان شهرداری این شهر به عزاداری برای حضرت صدیقه طاهره (س) پرداخته می‌شود.

عباس‌پور حفظ کرامت و عظمت ایام فاطمیه را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: باید ابعاد دیگر حوادث پیرامون شهادت حضرت فاطمه (س) در مجالس عزاداری برای مردم مطرح شود.

*«فدک» حضرت فاطمه (س) خطبه حماسه اقتصادی بود

وی با اشاره به نامگذاری امسال با نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، اذعان کرد: مردم با حقایق موضوع تصرف باغ فدک و غصب این باغ توسط غاصبان آشنا شوند.

دبیر مجمع ستایش‌گران ولایت گیلان هدف غاصبان از تصرف باغ فدک را ضربه زدن به اقتصاد فاطمی دانست و عنوان کرد: باغ فدک وسیله‌ای برای اشتغال‌زایی برای جوانان بیکار و بدون سرپرست جامعه مدینه آن دوران بود.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه سیاست غاصبان باغ فدک سیاست یهود مسلکی بود، برای افزایش فساد در جامعه منشأ اقتصادی جامعه را تحریم و باغ فدک را غصب کردند.

عباس‌پور خطبه فدک حضرت فاطمه زهرا (س) که موجب بازپس‌گیری باغ فدک شد را خطبه حماسه اقتصادی نامید و یادآور شد: زمانی که حضرت زهرا (س) درباره غفلت جامعه و امام زمان خود سخن گفتند در واقع حماسه سیاسی انجام دادند.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول