اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز:

رویکرد بودجه سال 92 شهرداری شیراز‌ خودرومحور نیست

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: بودجه سال جاری شهرداری این شهر، رویکرد توجه به شهر و شهروندان و نه خودروها را دارد.

رویکرد بودجه سال 92 شهرداری شیراز‌ خودرومحور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه توجه به شهروندان با ایجاد فضای آموزش‌های مستمر و احترام به حقوق آنها با تدوین پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه‌ها از مهم‌ترین رویکردهای مبانی توسعه تلقی می‌شود، اظهار داشت: پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و ارزیابی محیطی و اخذ نظرات از شهروندان برای اجرای پروژه‌ها قبل از طراحی و لحاظ در طرح‌های فاز صفر و یک و تفصیلی، امکان‌سنجی و نظرسنجی اجرای پروژه‌ها و هزینه‌کرد عوارض مردم با نظر خود آنها نه تنها تأمین نیازهای متناسب با نظر مردم را به دنبال دارد، بلکه سهیم کردن و احترام متقابلی است برای در نظر گرفتن مشارکت شهروندان در اداره امور شهر که افزایش ضریب رضایت را به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شهرداری شیراز در عین حال تاکیدات شهردار این شهر، فاقد پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و طرح‌های توجیهی ارزیابی تاثیرات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: تدوین شرح خدمات و ابلاغ به پیمانکاران و مشاوران در سال نام‌گذاری شده به‌ نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از بسیاری تبعات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با تاکید بر لزوم توجه به فروش تراکم و مشکلات اجتماعی و اخلاقی پس از آن، توجه به ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی برای شهروندان، توجه به مقوله روان‌سازی فضای عمرانی شهری برای جذب زائر و گردشگر و ایجاد بوستان‌های چند منظوره علمی، آموزشی و تفریحی به عنوان یکی از الزامات کاهش دغدغه‌های شهروندان در شلوغی کلان‌شهرها و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، گفت: استفاده بهینه از املاک و دارایی‌ها، ایجاد فضای مشارکت‌های مردمی، احداث آثار ماندگار فرهنگی و تاریخی مانند بازار، مسجد وکیل و سایر ابنیه‌ها برای نسل‌های آینده، نیازسنجی و طراحی توسعه شهری متناسب با ذائقه‌ها و نیازها و ... از جمله مواردی است که در سال جاری باید به آن توجه ویژه‌ای کرد که با تصمیمات اتخاذ شده شهرداری شیراز به این سمت پیش می‌رود.

فرخ‌زاده بیان کرد: در پایان سال 91 علاوه بر اقدامات اساسی شهرداری در آماده‌سازی فضاهای شهری و پروژه‌های عمرانی، برنامه‌های اجتماعی فرهنگی متنوعی در نوروز امسال با جلسات متعدد پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: با جلسات مستمر و متعدد، بودجه شهرداری شیراز تقدیم شورای اسلامی شهر شد که این بودجه در موعد معین توسط اعضای این شورا به تصویب رسید.

فرخ زاده مزیت منحصر به فرد بودجه سال جاری را توجه قابل تأمل به بودجه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و با بیان اینکه این رقم نسبت به سال 91 رشدی بیش از دو برابر در حوزه‌های عمرانی و 15 درصد در هزینه‌های جاری را نشان می‌دهد، تصریح کرد: آغاز برخی از پروژه‌های عمرانی بعد از شورای دوم و توسط شورای سوم مانند زمین‌های چمن مصنوعی، آغاز به ساخت دو ورزشگاه که بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی را به همراه داشته است، راه‌اندازی پیست‌های مختلف ورزشی در بوستان‌ها توسط شهرداران مناطق، طراحی فرهنگ‌سراهای متوسط و بزرگ و ... گام‌های مؤثری بود که در سال 91 برداشته شد و در سال جاری تلاش ویژه‌ای را طلب می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز افزود: حمایت و تصویب بودجه امسال رنگ و بوی دیگری از عمران و آبادانی با رویکرد توجه به شهر و شهروندان و نه خودروها را دارد.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: در تحقق بودجه سال جاری معاونان برنامه‌ریزی، شهرسازی، عمرانی و اداری و مالی نقش به‌سزایی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به طراحی چند فرهنگ‌سرای متوسط و بزرگ در سال 91 ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی آنها در ابتدای بهار و فصل کار آغاز شود و پروژه‌های نیمه‌تمام سال گذشته در شهرداری منطقه پنج در سه ماه نخست سال به اتمام برسد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: توجه به شهروندان به عنوان سرمایه‌های شهری و عامل مهم ایجاد جوامع انسانی و همچنین ساختار نرم‌افزاری جامعه انسانی، مورد تأکید دین مبین اسلام و همچنین توصیه‌های مقام معظم رهبری است و این وظیفه تمام دستگاه‌ها و نهادها را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/‌2448‌/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول